از ادامه حمایت از رتبه‌های برتر کنکور تا خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجو کمیته امداد در سال جاری

ایمنا از ادامه حمایت از رتبه‌های برتر کنکور سراسری، خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجو کمیته امداد در سال جاری، افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی، گذر واریز مطالبات گندم‌کاران از مرز ۱۶۰ همت و برخورداری ۱۰۷ گروه بیماری از خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ ادامه حمایت از رتبه‌های برتر کنکور سراسری می‌رویم، در ادامه نیز خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجو کمیته امداد در سال جاری مطرح شده است، همچنین افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی، گذر واریز مطالبات گندم‌کاران از مرز ۱۶۰ همت و ‏‬ برخورداری ۱۰۷ گروه بیماری از خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

ادامه حمایت از رتبه‌های برتر؛ تمام تغییرات بورسیه های کنکوری در سال ۱۴۰۳

ادامه حمایت از رتبه‌های برتر؛ تمام تغییرات بورسیه‌های کنکوری در سال ۱۴۰۳

از سال ۱۴۰۲ مقرر شد در قالب چند مدل بورسیه از رتبه‌های برتر کنکور سراسری و داوطلبانی که رتبه‌های مناسبی کسب کرده‌اند حمایت صورت گیرد، در سال ۱۴۰۲ در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲ پنج برنامه ارائه شد.

این برنامه‌ها شامل «طرح ویژه حمایت از جذب رتبه‌های برتر کنکور سراسری و برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی در رشته‌های هدف اولویت‌دار کشور (از دوره کارشناسی تا دکتری)»، «حمایت مالی از رتبه‌های برتر آزمون سراسری در رشته‌های مورد نیاز کشور در قالب بورس دانش»، «طرح بورسیه صنعتی (به‌کارگیری دانشجویان مستعد برتر در واحدهای اقتصادی) مصوب بنیاد ملی نخبگان»، «پذیرش دانشجوی بورسیه در یک گروه خودروسازی» و «بورس سازمان انرژی اتمی ایران» بودند.

در سال جاری در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ سه برنامه حمایتی به صورت بورسیه در پذیرش دانشجو ارائه شده است که با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد، در سال ۱۴۰۳ پذیرش بورسیه در قالب «طرح ویژه حمایت از جذب رتبه‌های برتر کنکور سراسری و برگزیدگان المپیاد دانش‌آموزی در رشته‌های هدف اولویت‌دار کشور (از دوره کارشناسی تا دکتری)»، «بورس دانش (حمایت مالی از رتبه‌های برتر در رشته‌های مورد نیاز کشور»، «شرایط بورس صنعت و مشاغل (شیوه نو ورود)» در نظر گرفته شده است.

در سال جاری ۱۱۰ هزار مددجو خودکفا می‌شوند

در سال جاری ۱۱۰ هزار مددجو خودکفا می‌شوند

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آئین تجلیل از خادمان کاروان رهسپاران عصر ظهور و پویش اطعام و احسان حسینی اظهار کرد: امروز افرادی که روزی خود مددجو بودند، توانمند شده و کمک حال دیگر مددجویان هستند.

وی با بیان اینکه کاروان عصر ظهور از دل مردم بر آمده است و آثار آن در تمام عرصه‌ها قابل رؤیت است، افزود: در پویش اطعام حسینی نیز مردم بسیار مشارکت کردند هم نیازمندان کمیته امداد و هم نیازمندان محلات کم برخوردار را اطعام کردند و بسته‌های معیشتی بین آنان توزیع کردند، اما اولویت اصلی در کمیته امداد توانمندسازی آنان است.

افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی

افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی

گمرک جمهوری اسلامی ایران به‌تازگی آمار صادرات خارجی کشور در پنج ماهه ابتدایی سال جاری را منتشر کرده که بر اساس آن، صادرات غیر نفتی کشور و بدون احتساب تجارت چمدانی و خدمات فنی مهندسی به ۶۰.۵ میلیون تن رسید که ارزش آن معادل ۲۱.۹ میلیارد دلار است و در مقایسه با پنج ماهه نخست سال گذشته (۱۴۰۲) نزدیک به هفت درصد در وزن صادرات و ۱۰ درصد در ارزش تجاری صادرات رشد داشته است.

در این بازه زمانی صادرات گمرکی کشور با احتساب نفت خام و کوره، خدمات فنی و مهندسی و تجارت چمدانی به ۴۱.۷ میلیارد دلار رسیده است و متوسط ارزش گمرکی هر تن کالای صادراتی ۳۶۲ دلار برآورد شده که ۲.۵۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

بر اساس این آمار، صادرات کالاهای پتروشیمی در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۹.۸ میلیارد تن شده با حجم وزنی ۲۴.۵ میلیون تن ارزش‌گذاری شده که ۱۲.۸ درصد رشد در ارزش تجاری و ۱۲.۵ درصد رشد در وزن صادراتی را نشان می‌دهد.

طبق این گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد، گاز طبیعی مایع شده با ارزش ۲۰۲ میلیارد دلار، پروپان مایع شده با ارزش ۱.۴ میلیارد دلار و متانول با ارزش ۱.۱ میلیارد دلار سه قلم عمده کالای صادراتی در این مدت هستند.

واریز مطالبات گندمکاران از مرز ۱۶۰ همت گذشت

واریز مطالبات گندم‌کاران از مرز ۱۶۰ همت گذشت

سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه با پرداخت بیش از سه چهارم مطالبات گندم‌کاران، ۷۶.۵ درصد از معوقات به حساب این عزیزان واریز شده است، اظهار کرد: به این ترتیب، کمتر از ۵۰ همت از مطالبات گندم‌کاران باقی مانده است که پرداخت آن در جریان است.

وی از افزایش ۱۶ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: تا این تاریخ، یک میلیون و ۶۲۰ هزار تن بیشتر از سال ۱۴۰۲ و چهار میلیون و ۷۶۶ هزار تن بیشتر از سال ۱۴۰۱، گندم داخلی خریداری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در خاتمه از پیش‌بینی عبور خرید تضمینی گندم از مرز ۱۲ میلیون تن خبر داد و خاطرنشان کرد: به این ترتیب، مجموع ارزش گندم‌های خریداری شده از کشاورزان تا نیمه سال از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد.

از ادامه حمایت از رتبه‌های برتر کنکور تا خودکفایی ۱۱۰ هزار مددجو کمیته امداد در سال جاری

۱۰۷ گروه بیماری از خدمات صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج برخوردار هستند

صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۱ با هدف کاهش پرداخت از جیب این گروه از بیماران و با اختصاص اعتباری از سوی دولت در بودجه هر سال در سازمان بیمه سلامت با پوشش ۲۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج تشکیل شد و با افزایش پوشش بیماری‌های دیگر هم‌اکنون ۱۰۷ گروه بیماری تحت پوشش حمایتی صندوق صعب‌العلاج قرار گرفته‌اند که هزینه ارائه خدمات به این بیماران از سوی دولت و از طریق سازمان بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، با پیگیری سازمان تأمین‌اجتماعی، بیماران خاص تحت پوشش این سازمان نیز از اعتبارات و تسهیلات این صندوق که از سوی دولت پرداخت می‌شود، قرار گرفته‌اند؛ سازمان تأمین‌اجتماعی از بیمه‌شدگان خواسته است در صورت ابتلاء به هر یک از بیماری‌هایی که تحت پوشش حمایتی این صندوق قرار گرفته، با مراجعه به پورتال معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی darman.tamin.ir و از طریق منوی "درخواست بیمه‌شدگان"، نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و بارگذاری مستندات شامل تصویر کارت‌ملی، شماره تلفن همراه بیمار، گواهی پزشک، تصویر گزارش‌های پاتولوژی، رادیولوژی، آزمایش‌های تشخیص طبی یا سایر مستندات مرتبط اقدام یا با مراجعه به واحد تأیید نسخه و تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان استان‌ها ضمن ارائه مستندات بیماری نسبت به تشکیل پرونده جهت نشان‌دار شدن اقدام کنند.

این سازمان همچنین اعلام کرده است امکان نشان‌دار شدن بیمه‌شدگان مشمول صندوق حمایتی بیماران خاص و صعب‌العلاج مبتلا به دیابت، پرفشاری خون رتینوپاتی دیابتی، اوتیسم و ناباروری توسط پزشک معالج در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز فراهم شده است.

بر اساس گزارش سازمان تأمین‌اجتماعی، از جمله بیماری‌هایی که تحت حمایت مضاعف این صندوق قرار گرفته است می‌توان به هپاتیت، انواع سرطان، سیستیک فیروزیس، اوتیسم، بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی، پیوند اعضا، بیماری‌های روانی مزمن، دیابت، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های مربوط به پارکینسون، آسیب‌های نخاعی، بیماری‌های متابولیک، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و نارسایی مزمن کلیه اشاره کرد.

کد خبر 789087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.