میزان آلودگی هوای تهران؛ جمعه ۲۳ شهریور/هوای تهران امروز ناسالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۲۸ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _جمعه بیست‌وسوم شهریور_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه آتی ساز با شاخص ۱۶۲، امام خمینی با شاخص ۱۹۷، باغستان شهریار با شاخص ۱۶۰، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۱۸۸، دماوند با شاخص ۱۵۶، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۸۹، سلامت با شاخص ۱۵۱، شهریار با شاخص ۱۸۳، قرچک با شاخص ۱۶۰، لواسانات با شاخص ۱۸۸ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۸۳ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های اسلام‌شهر با شاخص ۱۲۶، بهارستان با شاخص ۱۲۲، پاسداران با شاخص ۱۱۶، پونک با شاخص ۱۴۰، چشمه با شاخص ۱۴۷، دانشگاه تهران با شاخص ۱۰۸، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۲۶، رباط کریم با شاخص ۱۱۲، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۴۹، شریف منطقه دو با شاخص ۱۳۱، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۲۸، قدس با شاخص ۱۱۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۲۱ برمدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

در همین راستا، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۸۶، پردیس با شاخص ۷۹، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۰، پیشوا با شاخص ۷۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۴، ژئوفیزیک با شاخص ۸۴، سرخه حصار با شاخص ۶۰، در موقعیت سالم (زرد) است.

لازم است بدانیم که سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۹، ایستگاه‌های شهرداری منطقه چهار با شاخص ۸۸، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۸۴، بر مدار سالم (زرد) ثبت شده است.

به این ترتیب، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۵، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۴، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۶۳، ملارد با شاخص ۷۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۷ و ورامین با شاخص ۸۷ در وضعیت سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه پارک رازی با شاخص ۴۲، علم و صنعت با شاخص ۴۱، در موقعیت پاک (سبز) است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 789350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.