چه افرادی اضطراب اجتماعی دارند؟

روان‌شناس و مشاور خانواده گفت: برخی افراد درگیر با اضطراب اجتماعی ممکن است هفته‌ها از منزل خود خارج نشوند یا از بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی همچون موقعیت‌های شغلی یا تحصیلی صرف نظر کنند.

احمد پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اضطراب اجتماعی و موقعیت‌های بروز این حالت اظهار کرد: اضطراب یکی از احساسات ناخوشایندی است که می‌توان گفت تمام افراد آن را تجربه می‌کنند، اما اضطراب برای برخی افراد به اختلال تبدیل می‌شود.

وی افزود: داشتن احساس متزلزل بودن در تصمیم‌گیری و نگران بودن درباره مشخص نبودن اوضاع و شرایط، از کوره در رفتن زودهنگام و تجربه احساس خشم بیشتر در موقعیت‌های کم‌اهمیت، از جمله رفتارها و احساساتی است که افراد هنگام مواجه شدن با اضطراب تجربه می‌کنند.

روان‌شناس و مشاور خانواده تصریح کرد: افراد هنگام داشتن اضطراب با وجود اینکه به اندازه کافی استراحت دارند، به صورت مداوم احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنند و بیشتر مواقع کم‌انرژی هستند، همچنین بیش از حد نگران قضاوت دیگران می‌شوند، از سرزنش دیگران می‌ترسند و به دنبال بی‌نقص بودن می‌روند.

پدرام ادامه داد: هنگام بروز اضطراب، افراد کنترل و مدیریت احساسات خود را از دست می‌دهند و توانایی آن‌ها برای مقابله با چالش‌های عادی زندگی کم می‌شود، همچنین توان تمرکز کردن را از دست می‌دهند، برنامه‌ریزی برای آن‌ها دشوار می‌شود و احساس می‌کنند حافظه آن‌ها همچون سابق نیست.

وی با اشاره به بروز اضطراب اجتماعی در برخی افراد گفت: اضطراب اجتماعی، نوعی اضطراب است که با ترس و استرس شدید در موقعیت‌های اجتماعی شناخته می‌شود و حداقل بخشی از فعالیت‌های روزمره فرد را مختل می‌سازد.

روان‌شناس و مشاور خانواده با بیان اینکه کناره‌گیری و انزوا در افراد درگیر با اضطراب اجتماعی دیده می‌شود، اضافه کرد: برخی افراد درگیر با اضطراب اجتماعی ممکن است هفته‌ها از منزل خود خارج نشوند یا از بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی همچون موقعیت‌های شغلی یا تحصیلی صرف نظر کنند.

پدرام خاطرنشان کرد: علائم جسمی که همراه با اضطراب اجتماعی بروز می‌کند به‌طور معمول شامل سرخ شدن، تعرق زیاد، لرزش، تپش قلب و لکنت زبان است، همچنین در مواردی نگرانی و ترس شدید نیز دیده می‌شود که در پی این شرایط ممکن است حملات اضطرابی نیز اتفاق بیفتد.

کد خبر 772433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.