تماس بیش از ۵۷ هزار نفر با ۱۲۵/ نجات ۵۳۳ نفر از حریق و حوادث توسط آتش‌نشانان اصفهان

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در خرداد سال جاری ۵۷ هزار و ۹۴۰ مورد تماس با سامانه همیشه پاسخگوی ۱۲۵ برقرار شده است که منجر به ۱۵۲۷ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا و امدادونجات در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‎‌گانه شهر اصفهان شده است.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در خرداد سال جاری ۵۷ هزار و ۹۴۰ مورد تماس با سامانه همیشه پاسخگوی ۱۲۵ برقرار شده است که منجر به ۱۵۲۷ مورد اعزام تیم‌های عملیاتی اطفا و امدادونجات در ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه شهر اصفهان شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۱۰ مورد حریق بوده است که در آمار مقایسه‌ای همین ماه در سال گذشته که ۳۵۴ مورد حریق داشتیم و آمارها افزایش چهار درصدی را نشان می‌دهد، همچنین در خرداد سال جاری شاهد ۶۵۶ حادثه بوده‌ایم و ۱۷۱ مورد استقرار اطفائیه انجام شده است.

سخنگو و رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این مدت ۳۶۱ مورد تماس‌منجر به اعزام برای ارائه خدمات ایمنی مضاعف به شهروندان گزارش شد که اقدامات لازم انجام شد، تصریح کرد: ۵۳۳ مورد نجات‌یافته حریق و حوادث در خرداد سال جاری داشتیم که نسبت به سال گذشته ۶۴ درصد کمتر بوده است.

شریعتی با اشاره به تماس‌های اشتباه و مزاحمت‌های تلفنی با سامانه ۱۲۵ گفت: روزانه بیش از ۵۰۰ مورد تماس این چنینی داشته‌ایم که از شهروندان درخواست می‌کنیم از این کار اجتناب کنند، چراکه سرمایه انسانی و هزینه‌ها به سمت حادثه‌ای می‌رود که وجود ندارد و در مقابل فرصت برای نجات شهروندان حادثه‌دیده واقعی از دست می‌رود.

کد خبر 767954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.