تصویربرداری ۳۶۰ درجه معابر و تهیه نقشه پایه در محدوده بافت تاریخی اصفهان

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه مد سه بعدی با پهپاد همراه با تصویربرداری ۳۶۰ درجه معابر و نقشه پایه در محدوده بافت تاریخی این کلان‌شهر گفت: این تصاویر به مستندسازی دقیق از بافت تاریخی برای مطالعات کمک می‌کند.

سعید فردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تهیه مدل سه بعدی با پهپاد، همراه با تصویربرداری ۳۶۰ درجه معابر و تهیه نقشه پایه در محدوده بافت تاریخی شهر اصفهان اظهار کرد: این پروژه از ابتدای خرداد ۱۴۰۳ توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری معاونت شهرسازی و معماری و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، همچنین منطقه ۳ شهرداری اصفهان آغاز و در حال انجام است.

وی افزود: تصاویر ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی پس از تهیه این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که از طریق نقشه‌های مکان‌مند اپلیکیشن اصفهان‌من ( app.isfahan.ir) به صورت مجازی با حرکت و چرخش در نقشه، محیط پیرامونی را از زوایای مختلف مشاهده و با خصوصیات و ویژگی‌های این بافت آشنا شوند.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تصریح کرد: این تصاویر و محصولات تهیه شده، به مستندسازی دقیق و جامع از بافت تاریخی شهر اصفهان کمک می‌کند تا اطلاعات ارزشمندی برای انجام فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی در آینده فراهم شود.

فردانی ادامه داد: محصولات تصویربرداری هوایی سه بعدی پس از تکمیل با تمهیدات در نظر گرفته شده در محدوده بافت تاریخی شهر اصفهان همراه با تصویربرداری معابر ۳۶۰ درجه و نقشه‌های رقومی شده است، همچنین برای نمایش و استفاده شهروندان و کارشناسان در اپلیکیشن اصفهان‌من و سامانه شهرسازی اصفهان در دسترس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تصاویر ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی تهیه شده همراه با نقشه‌های رقومی حاصل از آن برای مهندسان معماری، شهرسازی و نقشه‌برداری، ابزار مهمی در راستای برنامه‌ریزی و طراحی پروژه‌های عمرانی و شهری محسوب می‌شود.

کد خبر 767995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.