نصب ۷۵ سرعتکاه برای ایمن‌سازی معابر منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: با شناسایی گره‌های ترافیکی معابر منطقه، عملیات اجرای سرعتکاه‌ها به تعداد ۷۵ خط سرعتکاه با اعتباری بالغ‌بر شش میلیارد ریال و نصب ۳۰۰۰ گل میخ سرامیکی سفید رنگ در محل گذرهای عابرپیاده برای نمایان‌سازی خط توقف و ایمن‌سازی معابر برای بهبود شرایط عبور و مرور انجام شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری برای تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل، برنامه‌ریزی‌های متعددی در شبکه حمل‌ونقل عمومی برای ایمن‌سازی و بهبود روان‌سازی ترافیک در سطح منطقه ۵ شهرداری اصفهان پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: اقداماتی از جمله آرام‌سازی نقاط پرخطر در محدوده گذرگاه‌های عابرپیاده، برنامه‌ریزی برای ارتقای افزایش کیفیت با اقداماتی از جمله تعمیر و بهسازی پل‌های مکانیزه عابرپیاده، ایمن‌سازی و نصب تجهیزات در دماغه‌های بزرگراه‌های شهری، ایمن‌سازی و نصب تجهیزات و تابلوهای علائم برای ارائه خدمت‌رسانی استاندارد به مسافران روزمره شهری انجام می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: ترمیم و بازسازی تابلوهای هشدار ترافیکی و المان‌های ایمن‌سازی بنا به درخواست‌های مکرر شهروندان این منطقه نصب با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد ریال در دستور کار اداره ترافیک این منطقه قرار دارد.

کارگر گفت: علائم هدایت مسیر یا راهنمای مسیر از مؤثرترین و مهم‌ترین تابلوهایی است که زیرمجموعه تابلوهای اخباری محسوب و با هدف مسیریابی سریع رانندگان برای انتخاب کوتاه‌ترین و بهترین مسیر به‌منظور کاهش زمان سفر و دستیابی آسان‌تر به مقصد در محل‌های مناسب نصب می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده مؤثر از تابلوهای ترافیکی به افراد این امکان را می‌دهد تا با اطمینان به مقصد خود برسند و به حفظ نظم در ترافیک کمک کنند، همچنین موجب ایجاد ترافیکی منظم و پیش‌بینی شده می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از مزیت استفاده از تابلوهای ترافیکی در معابر می‌توان به ارتقای ایمنی، راهنمایی در مسیر، حفظ نظم ترافیکی، کاهش تصادفات، اطلاع‌رسانی عمومی و تسهیل ارتباطات معابر شهری اشاره کرد.

کارگر گفت: با شناسایی گره‌های ترافیکی معابر منطقه، عملیات اجرای سرعتکاه‌ها به تعداد ۷۵ خط سرعتکاه با اعتباری بالغ‌بر شش میلیارد ریال و نصب ۳۰۰۰ گل میخ سرامیکی سفید رنگ در محل گذرهای عابرپیاده برای نمایان‌سازی خط توقف و ایمن‌سازی معابر برای بهبود شرایط عبور و مرور، با بررسی و تصویب کمیته فنی شورای حمل‌ونقل و ترافیک این کلان‌شهر انجام شد.

کد خبر 768241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.