کاهش ترافیک شهر با رویکرد استفاده از فضای حیاط مدارس و پارکینگ‌های ادارات

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: استفاده از فضای حیاط مدارس و پارکینگ‌های ادارات در بعدازظهرها و روزهای تعطیل یک امکان درآمدزایی برای مدارس و ادارات است و این اقدام نقش مؤثری در رفع نیاز شهروندان و کمک به ترافیک هسته مرکزی شهر دارد.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گستردگی موضوعات ترافیکی و نقش آن در زندگی شهروندان اظهار کرد: با وجود احداث پارکینگ‌های متعدد توسط شهرداری اصفهان، وجود فضای پارک خودرو یکی از چالش‌ها و نیازهای شهروندان در ساعات پیک ترافیک پس‌ازظهر در محدوده مرکزی شهر است و به‌دلیل حجم بالای تقاضای پارک با محدودیت و مشکلات ترافیکی مواجه هستیم.

وی اصفهان را از نظر توسعه پارکینگ‌های عمومی جز شهرهای پیشرو کشور دانست و افزود: بر اساس اصول مهندسی ترافیک به‌دنبال مؤلفه‌های جاذبه سفر برای محدوده مرکز شهر نیستیم، اما گسترش مراکز جاذبه سفر در مرکز شهر و نبود اجرای طرح‌های مدیریت ترافیک از جمله طرح محدوده ترافیک، مشکلاتی را در این برهه ایجاد کرده است، از این‌رو به‌دنبال رفع موانع و استفاده از دیگر ظرفیت‌های این کلان‌شهر هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان استفاده از فضای حیاط مدارس و پارکینگ‌های ادارات در بعدازظهرها و روزهای تعطیل را یک امکان درآمدزایی برای مدارس و ادارات دانست و تاکید کرد: این اقدام نقش مؤثری در رفع نیاز شهروندان و کمک به ترافیک هسته مرکزی شهر دارد.

حق‌شناس با اشاره به پیگیری‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان برای جلب نظر آموزش‌وپرورش و ادارات دولتی گفت: شهرداری این کلان‌شهر بدون هیچ چشم‌داشت مادی آمادگی دارد تا شرایط اجرای این طرح را مهیا سازد.

وی ادامه داد: رسالت اجتماعی ارگان‌ها و نهادهای دولتی ایجاب می‌کند در موضوعات و نیازهای مرتبط با رفاه و آرامش شهروندان رویکرد همدلانه و عمل‌گرایانه داشته باشند.

کد خبر 768361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.