فردی را برای رئیس‌جمهوری ایران انتخاب کنیم که تلاش‌های شهید رئیسی را دنبال کند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امروز یکی از بزرگترین رخدادهای کشور رقم می‌خورد، بنابراین باید فردی را برای رئیس‌جمهوری ایران انتخاب کنیم که اقدامات و تلاش‌های شهید رئیسی را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _جمعه هشتم تیر_ در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان این هفته اظهار کرد: از حضور شهروندان و تلاش تمام هیئت‌های و فعالان مذهبی و فرهنگی سطح شهر برای برگزاری مراسم دهه امت و ولایت به‌ویژه عید غدیر خم قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه کشور از زمان انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است، افزود: مردم پایداری خود را در تمام حوادث از جمله واقعه سقوط بالگرد شهید رئیسی و همراهانش نشان داده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهید رئیسی الگویی از خود به یادگار گذاشت، تاکید کرد: امیدواریم شهید آیت‌الله رئیسی الگو تمام خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی باشد.

نورصالحی با بیان اینکه پاداش شهید رئیسی چیزی جز شهادت نبود، گفت: با شهادت آیت‌الله رئیسی، دولت سیزدهم ناتمام ماند، از این‌رو دولت چهاردهم در حال تشکیل است.

وی ادامه داد: ملت ایران رای‌دادن واجب شرعی و قانونی خود را ادا کرده‌اند، همچنین حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی موجب قوت نظام و اقتدار جمهوری اسلامی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: حضور پای صندوق‌های رأی وظیفه هرکسی است که به آینده کشور خود علاقه‌مند است؛ کشور در حال حاضر در شرایطی قرار دارد که برای عبور از مسائل نیاز به یک رئیس‌جمهور مردمی و مقتدر دارد.

نورصالحی با اشاره به اینکه چهاردهم تیر روز شهرداری و شوراها است، گفت: طی ۳۳ ماه خدمت شورای اسلامی این کلان‌شهر حدود ۱۴۰ جلسه علنی و صدها جلسه غیرعلنی در راستای رفع مشکلات شهروندان برگزار شده است.

وی افزود: استقرار دبیرخانه زاینده‌رود برای حمایت فرهنگی و مالی برای جریان پایدار زاینده‌رود یکی از اقدامات خوب این دوره مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: کمیته آب و مناطق محروم مطالبه شهروندان را پیش می‌برد، همچنین کمیته سلامت اداری هر هفته در شهرداری تشکیل می‌شود.

نورصالحی با اشاره به طرح‌های حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دوره ششم شورای اسلامی شهر گفت: کمیسیونی با عنوان «خانواده، بانوان و جوانان» با هدف جوانی جمعیت و حفظ و ارتقای سلامت خانواده تشکیل شد.

وی ادامه داد: در خرید محصولات دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و متناسب با نیازهای شهر توسعه پیدا کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده از مشارکت شهروندان مورد توجه این دوره از مدیریت شهری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در طرح‌های مختلف از فکر و نظریات شهروندان برای رفع مشکلات چندین سال شهر استفاده شد.

نورصالحی گفت: روزانه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تن زباله شهر جمع‌آوری می‌شود، همچنین روزانه بیش‌از ۵۰۰ هزار سفر درون شهری توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: بودجه شهرداری برای سال جاری بیش‌از ۳۰ هزار میلیارد تومان است، از این‌رو شهرداری روزانه باید ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کند و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دو پروژه بسیار مهم این کلان‌شهر در این دوره از مدیریت شهری به قوت ادامه پیدا کرد، تصریح کرد: نخستین پروژه خط دو قطار شهری است، طول این خط حدود ۲۰ کیلومتر بوده و ۱۶ ایستگاه فعال دارد، همچنین برای تجهیز و تکمیل ناوگان خط دو قطار شهری قراردادی به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو با شرکت مپنا منعقد شد.

نورصالحی گفت: سال ۱۳۹۹ حدود ۱,۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای خط دو قطار شهری در نظر گرفته شد، اما در سال جاری حدود ۷,۵۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه در نظر گرفتیم.

وی افزود: خط یک قطار شهری این کلان‌شهر از شمال به سمت جنوب به طول ۲۰ کیلومتر حرکت می‌کند، همچنین این پروژه از سال ۱۳۹۵ بهره‌برداری شده است و روزانه حدود روزانه ۱۰۰ هزار شهروند را جابه‌جا می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رینگ چهارم دومین پروژه کلان این کلان‌شهر است، تاکید کرد: این پروژه از شمال شهر آغاز می‌شود و قسمت شرقی شهر را دور می‌زند، همچنین طول این پروژه حدود ۸۰ کیلومتر است.

۶۶ میلیارد تومان بودجه در راستای ترمیم و تقویت مساجد سطح شهر در نظر گرفته شد

نورصالحی گفت: بودجه خوبی برای نیمه شرقی این پروژه در نظر گرفته شده است و امیدواریم در این دوره از مدیریت شهری بتوانیم نیمه شرقی آن را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل‌ونقل با اتوبوس ادامه داد: پس از پایان چهارمین دوره مدیریت شهری این کلان‌شهر حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس با میانگین عمر پنج سال وجود داشت، اما این تعداد در دوره به ۶۰۰ دستگاه میانگین عمر ۱۰ سال رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: قیمت اتوبوس از ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۲ میلیارد تومان رسیده و تعداد اتوبوس مطلوب شهر حدود ۱۴۰۰ دستگاه است، در حال حاضر حدود ۹۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعالیت می‌کند و این تعداد تا مهر سال جاری به ۱۰۰۰ دستگاه خواهد رسید، همچنین امیدواریم تا پایان این دوره از مدیریت شهری حدود ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر فعالیت کند.

نورصالحی گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس دو کابینه جدید خریداری شده است و به زودی در خط اتوبوس تندور آغاز به فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست سه معضل اصلی این کلان‌شهر است، افزود: اقدامات خوبی در راستای بهبود محیط زیست در حال اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: طرح کمک به مساجد در سال جاری مورد توجه قرار گرفت و ۶۶ میلیارد تومان بودجه در راستای ترمیم و تقویت مساجد سطح شهر در نظر گرفته شد.

نورصالحی گفت: پیش‌بینی شده است که در مراکز عمومی از جمله پارک‌ها، نمازخانه جانمایی شود، در این راستا در حال حاضر حدود ۳۰ نمازخانه در پارک‌های سطح شهر جانمایی شده است.

سامانه‌های مدیریت در راستای غیر حضوری شدن رسیدگی به درخواست شهروندان در حال توسعه است

وی ادامه داد: در حوزه مبارزه با آلودگی هوا طرح تشویقی با عنوان ساختمان سبز صورت گرفت و این طرح در شورای اسلامی شهر تصویب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در این کلان‌شهر تصریح کرد: شهرداری ۲۵ درصد برق مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی تأمین می‌کند.

نورصالحی با بیان اینکه سامانه‌های مدیریت در راستای غیر حضوری شدن رسیدگی به درخواست شهروندان در حال توسعه است، گفت: تلاش شده است تا عمده بودجه شهرداری صرف پروژه‌های عمرانی شود.

وی ادامه داد: امروز یکی از بزرگترین رخدادهای کشور رقم می‌خورد، بنابراین باید فردی را برای رئیس‌جمهوری ایران انتخاب کنیم که اقدامات و تلاش‌های شهید رئیسی را دنبال کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مدیریت شهری و شهروندان این کلان‌شهر از رئیس‌جمهور آینده انتظار دارند که سه مشکل اصلی این کلان‌شهر از جمله زاینده‌رود، آلودگی هوا و فرونشست را مورد توجه قرار دهد.

کد خبر 767101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.