سازمان گردشگری در شهرداری اصفهان ایجاد شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بر لزوم ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری به‌منظور هم‌افزایی میان فعالیت‌های این حوزه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه دهم تیر_ در صدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق خود با گرامیداشت یاد علامه امینی اظهار کرد: این عالم وارسته می‌فرمود «هرکس بعد از ذکر صلوات عبارت و عجل فرجهم را بخواند در ثواب تألیف کتاب الغدیر با من شریک است.»

وی با اشاره به مناسبت‌های ایام ماه ذی‌الحجه و با بیان اینکه بیست‌وچهارم این ماه سالروز نزول آیه هل‌اتی است که اشاره به موضوع خانواده دارد، افزود: پیامبر اسلام (ص) در تبعید در شعب ابی‌طالب سختی‌ها را با همراهی خانواده طی کرد، امام حسین (ع) نیز در عزیمت به سمت کوفه همراهی خانواده را دارند و این خانواده مصیبت‌های روز دهم و بعد از آن را درک می‌کنند و این نشان‌دهنده جایگاه رفیع خانواده در عرصه‌های گوناگون به‌ویژه در میان اهل بیت (ع) است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تلاش دشمن تا دندان مسلح و خون‌خوار در مقابل ما به یک جنگ شناختی در موضوع تغییر تعریف خانواده است؛ دشمن به دنبال این است که خانواده را به اضمحلال بکشند و اگر خانواده نابود شد نسل آینده ما نابود خواهد شد.

وی تصریح کرد: به‌طور قطع در راهبردهای کلان فرهنگی، تبیین، تشکیل، تحکیم، تعالی و ایمن‌سازی خانواده بسیار مهم است و در مجموعه شهری و شهرداری‌ها به‌ویژه در رویکرد شورای ششم موضوع خانواده یکی از موضوعات اصلی است که شورا تأکیدات بسیاری را در خصوص آن دارد و امیدواریم نتیجه این تأکیدات را در عملکردها ببینیم و دوره‌های آینده آن را درک کنند.

مهروی‌پور با بیان اینکه سیاست‌های ما تبیینی، ترویجی و تشویقی است، گفت: در موضوع ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌های مالی، فضاسازی‌ها، برنامه‌ریزی‌ها، کلاس‌ها و فعالیت‌های ویژه‌ای را برای شهرداری تصویب کرده بودند که اقداماتی انجام شد.

وی بیان کرد: از زمانی که در شورا حضور پیدا کردیم، پیگیر ایجاد بوستان و باغ خانواده بودیم، که از قبل در مناطق مختلف پیش‌بینی شده بود و کاربری‌هایی را نیز از جمله در مناطق ۱۲، ۶، ۱۱ و مناطق دیگر تعریف کردیم. ضمن اینکه از شهردار اصفهان خواهش می‌کنم نسبت به ساخت بوستان‌های خانواده گزارشی را ارائه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت: امیدواریم مردم گام دوم را در روز پانزدهم تیر غنی‌تر بردارند و یک رئیس‌جمهور انقلابی و جهادی را انتخاب کنند؛ همان‌طور که رهبر انقلاب اشاره کردند حضور پرشور موجب قدرت، قوت و تأمین‌کننده منافع ملی است، هرکسی با هر ذوق و سلیقه پای صندوق بیاید و شاهد حضور پرشور مردم در دور دوم انتخابات باشیم.

وی تصریح کرد: خواسته‌های ملی، استانی و شهری زیاد است، معضل اول و اساسی ما اقتصاد و معیشت است، در دوران تاریک گذشته اقتصاد پیش‌خور شد و رئیس‌جمهور شهید گام‌هایی برای حل این موضوع برداشت و اتفاقات خوبی نیز افتاد، اما کسی که قرار است پیرو رئیس‌جمهور فقید شود باید نسبت به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در خصوص اقتصاد و معیشت گام بردارد تا به واسطه این برنامه‌ها تغییرات سریع را در مهار تورم و برداشته شدن گرانی اجناس از روی دوش مردم شاهد باشیم.

مهروی‌پور گفت: اساسی‌ترین خواسته مردم ما زاینده‌رود، کم‌آبی و مشکلات آن و معضلات محیط زیستی است، وعده‌های عملی باید در این خصوص داده شود تا شاهد تغییر باشیم؛ یکی از مهم‌ترین اقدامات محیط زیستی توسعه حمل‌ونقل عمومی است که امیدواریم این موضوع نیز به سرانجام برسد.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: با حضور آیت‌الله رئیسی و سپس آیت‌الله محسنی اژه‌ای شاهد دوره تحولی در قوه قضائیه بودیم، نقاط ضعف اصلاح شده و شاهد رضایتمندی بیشتر مردم از این قوه هستیم، همکاری قوه با مدیریت شهری سبب کاهش مشکلات شهر خواهد بود و تعامل‌ها بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد؛ امیدواریم دستگاه قضا به عنوان مدعی‌العموم به موضوع هوای پاک وارد شود تا در مباحث مربوط به سلامتی مردم حساب‌کشی شود و اگر کسی مستحق مجازات است با او برخورد صورت گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی موزه یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است، گفت: مجموعه‌های گردشگری را نیز در سطح شهر داریم که در این دوره اتفاقات خوبی را در این حوزه از جمله شرکت توسعه سیاحتی سپاهان داشتیم، اما به نظر می‌رسد برای هم‌افزایی میان این بخش‌ها، یک سازمان گردشگری ایجاد شود تا شاید شورای سیاست‌گذاری، این هم‌افزایی را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه نیاز است که در مباحث گردشگری یک نگاه تخصصی ایجاد شود، گفت: در معرفی‌ها و به‌روزرسانی‌ها نیازمند یک حرکت مستمر هستیم، البته در بخش‌های مختلف خوب کار می‌کنند اما ایجاد این سازمان گردشگری و هماهنگی با دستگاه‌های امر در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

کد خبر 767783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.