ارائه بیشترین خدمات به بازنشستگان شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در جلسه علنی این شورا میزبان علی قاسم‌زاده، شهردار این کلان‌شهر بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان امروز _یکشنبه دهم تیر_ با حضور در صدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اقدامات شهرداری این کلان‌شهر در حوزه منابع انسانی، رفاهیات کارکنان و بازنشستگان را تشریح کرد.

وی افزایش بن‌های ارزاق و مناسبتی و همسان‌سازی با شاغلان، توسعه سفر ارزان‌قیمت و افزایش اماکن مورد استفاده، ایجاد ظرفیت در سامانه رزرواسیون شهرداری برای رزرو مراکز اقامتی به صورت غیر حضوری، اصلاح ساختار اداری مالی و حقوقی و دستمزد بازنشستگان کشوری در شهرداری اصفهان، افزایش ۸۰ درصدی اعطای امتیاز وام بانک رسالت به بازنشستگان، ایجاد ظرفیت مشارکت حداکثری از برنامه‌های ورزشی و تفریحی شهرداری، برگزاری مراسم تجلیل از بازنشستگان در سه سال گذشته، ساماندهی وضعیت بیمه عمر و حادثه بازنشستگان شهرداری، ارائه خدمات بیمه تکمیلی، ارائه خدمات مراکز فرهنگی تفریحی و ورزشی با تخفیف ویژه را از جمله این اقدامات برشمرد.

در ادامه این جلسه برخی اعضای شورای اسلامی شهر دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در این حوزه مطرح کردند.

ارائه بیشترین خدمات به بازنشستگان شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان

شهرداری اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری بیشترین خدمات را برای بازنشستگان داشته است

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع تکریم بازنشستگان گفت: شهرداری اصفهان در این دوره بیشترین خدمات را برای بازنشستگان داشته است، اما اگر با عدد و رقم این خدمات بیان می‌شد، بهتر بود.

وی با بیان اینکه شهرداری در موضوع خانواده زحمت بسیاری کشیده است اما در این حوزه هم اقدامات باید تبدیل به عدد و رقم شود، تصریح کرد: روزگاری است که بسیاری زحمات نادیده گرفته می‌شود چون گفته نمی‌شود، در این راستا به شهرداری پیشنهاد می‌کنم گزارش مکتوب با عدد و رقم برای استفاده در رسانه‌ها منتشر شود.

ارائه بیشترین خدمات به بازنشستگان شهرداری در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان

کار شهرداری‌ها چند جانبه، پیچیده و چند وجهی است

سیدامیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: کار شهرداری‌ها چندجانبه، پیچیده و چندوجهی است.

وی افزود: کارها در شهرداری شامل بخش‌های فنی، مدیریتی و حتی در حوزه کاری و کارگری پیچیده است، اما زحمات دیده نمی‌شود، حتی خود مدیران شهرداری، شورای شهر و مردم کمتر می‌دانند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انجام کارهای سخت و طاقت‌فرسا در حوزه‌هایی مانند جمع‌آوری پسماند و فضای سبز افزود: حتی در حوزه کارشناسی در شهرداری، کارها پیچیده است که مشابه آن را در صنعت نمی‌بینیم.

سامع یادآور شد: بسیاری از خادمان مردم در شهرداری از زندگی شخصی خود برای کارها وقت می‌گذارند، در این راستا تعادل برقرار کردن میان ساحت‌های مختلف زندگی، زمانی که کار شهر مطرح باشد، بسیار سخت است، باید قدردان کسانی باشیم که شبانه‌روز خود را برای کار گذاشتند که بیشتر آنها انسان‌های سالم و شایسته‌ای هستند.

وی ادامه داد: عده‌ای انگشت‌شمار در شهرداری هستند که کار را درست انجام نمی‌دهند یا کارهای غیرقانونی انجام می‌دهند، اما قاطبه کارکنان شهرداری سالم، سلامت و متخصص هستند و مصداق تلاش جهادی هستند.

حداقل رفاهیات و تسهیلات به نیروهای ساعتی و حجمی تعلق بگیرد

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: از شهرداری اصفهان که در موضوع افزایش حقوق بر اساس بخشنامه‌ای که به همه شهرداری‌ها ابلاغ شد، از اولین‌ها بود که افزایش حقوق کارکنان خود را اجرا کرد، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در افزایش حقوق بازنشستگان دو دیدگاه حداکثری و حداقلی مطرح بود، اما شهرداری اصفهان افزایش حداکثری را در دستور کار قرار داد که حتی تقدیر دارد.

فلاح با اشاره به موضوع رفاهیات و تسهیلات کارکنان در شهرداری تصریح کرد: شهرداری اصفهان یکی از شهرداری‌هایی بوده است که نگاه ویژه به این موضوع دارد، اگر چه تسهیلات و رفاهیات در شهرداری نسبت به بعضی ادارات سطح شهر کم است، اما نسبت به دیگر شهرداری‌ها وضعیت خوبی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه رفاهیات و تسهیلات در مناطق و سازمان‌ها، رعایت عدالت نمی‌شود، گفت: بعضی مناطق شهرداری از جمله ۱۴، ۱۱ و ۱۵ در مناطق گردشگری و تفریحی مکانی جدا برای استفاده ندارند، در این راستا اگر در بهره‌مندی از رفاهیات به‌صورت تجمیع و ثبت در سامانه استفاده شود، تا کارکنان تمام مناطق و سازمان‌ها بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

فلاح با بیان اینکه برخی کارکنان ما در شهرداری، شرکت یا سازمان‌ها به صورت ساعتی و حجمی کار می‌کنند که تعداد ساعات کاری آن‌ها با ساعت کاری کارکنان برابری می‌کند، گفت: برخی خبرنگاران در خبرگزاری ایمنا که زحمات آن‌ها را در شهرداری و شورای اسلامی شهر و مناطق می‌بینیم، از امکانات رفاهی بی‌بهره هستند که به‌نظر می‌رسد در حیطه مدیریت شهری این موضوع شایسته نیست و می‌طلبد حداقل رفاهیات و تسهیلات به این نیروها نیز تعلق بگیرد.

کد خبر 767729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.