نگاه ویژه به جایگاه خانواده در برنامه اصفهان ۱۴۱۰

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نگاه درست به خانواده می‌تواند راهبرد مناسبی برای حل مسائل جامعه باشد و مقام معظم رهبری با نگاه تمدن‌سازی به مسئله خانواده همواره توجه دارند که این نگاه در برنامه اصفهان ۱۴۱۰ و برنامه‌های کوتاه‌مدت نیز مورد توجه ویژه اعضای شورا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه دهم تیر_ در نطق میان‌دستور صدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک اعیاد ماه ذی‌الحجه اظهار کرد: امیدواریم پیام غدیر که همان ولایت‌پذیری است را دریافت و آن را در زندگی خود جاری و ساری کنیم.

وی با گرامیداشت روز تکریم خانواده افزود: نظام خانواده یک نهاد اساسی در جامعه است و هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به‌شمار می‌رود؛ نگاه درست به خانواده می‌تواند راهبرد مناسبی برای حل مسائل جامعه باشد و مقام معظم رهبری با نگاه تمدن‌سازی به مسئله خانواده همواره توجه دارند که این نگاه در برنامه اصفهان ۱۴۱۰ و برنامه‌های کوتاه‌مدت نیز مورد توجه ویژه اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تشکیل این کمیسیون در شورای ششم این کلان‌شهر تصریح کرد: این کمیسیون در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برنامه‌های شهرداری را در جهت ارتقای خدمت به خانواده‌ها سیاست‌گذاری می‌کند.

وی افزود: در همین راستا در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره خانواده و بانوان تشکیل شد که جای قدردانی دارد و امیدواریم در راستای ترویج الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی به صورت مدون به خانواده‌های اصفهانی به صورت نرم‌افزاری و زیرساختی قدم بردارد.

کلاهدوزان با اشاره به لزوم ایجاد بوستان‌های خانواده‌محور گفت: ایجاد بوستان‌های خانواده‌محور چندین سال است که مورد توجه قرار دارد و در بودجه به آن پرداخته شده است، اما به‌رغم پیگیری‌های مکرر هنوز اقدام قابل توجهی در این خصوص نشده است که نیاز به پاسخ از سوی شهرداری داریم.

وی با گرامیداشت روز مباهله بیان کرد: یکی از درس‌هایی که از مباهله می‌توان گرفت این است که اسلام در ذات خود با مذاکره مخالف نیست، حتی به دنبال گسترش آئین خود در قلب‌های جهانیان است؛ در این واقعه دیده می‌شود که وقتی مذاکره‌کنندگان نجران به مدینه می‌رسند، با لباس‌های فاخر به مسجد و نزد پیامبر (ص) می‌روند که حضرت حاضر به سخن گفتن با آن‌ها نمی‌شود و این منطق به ما یادآور می‌شود که ما نیز مسلمان هستیم و با کسانی که با تفاخر و استکبارگونه برخورد می‌کنند، باید بدون وادادگی برخورد کرد و عزت اسلامی را حفظ کرد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما نیز روز جمعه به این منطق رأی خواهیم داد؛ منطقی که گفتمان اسلام را با عزت در دنیا گسترش دهد و داخل کشور با رأفت و تلاش در راستای خدمت صادقانه تلاش کند.

وی افزود: امیدواریم رئیس‌جمهور آینده به کلیدواژه‌های اقتدار، امنیت، اعتماد و خدمت صادقانه توجه ویژه داشته باشد و در راستای گفتمان رئیس‌جمهور شهید قدم بردارد، همچنین با نگاه ویژه به مسائل کلان کشور از جمله اقتصاد و معیشت بپردازد و برنامه‌های عملیاتی در این خصوص داشته باشد.

کلاهدوزان خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب در اصفهان نیز نگاه ویژه به احیای زاینده‌رود و مسئله آلودگی هوای اصفهان داشته باشد تا امید و اعتماد از دست رفته شهروندان اصفهانی به ریاست‌جمهوری بازگردد، زیرا در چند دوره اصفهان و زاینده‌رود مورد بی‌مهری قرار گرفته است و امیدواریم تلاش‌های رئیس‌جمهور شهید ادامه پیدا کند.

کد خبر 767785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.