مردان بالای ۴۰ سال به این ویتامین‌ها نیاز دارند

مردان بالای ۴۰ سال برای حفظ سلامتی خود به ویتامین D، کلسیم، ویتامین B۱۲، منیزیم، اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین C نیاز دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نیازهای تغذیه‌ای مردان با افزایش سن تغییر می‌کند و ویتامین‌های خاصی برای حفظ سلامتی بسیار حیاتی می‏‌شوند، مردان پس از ۴۰ سالگی باید به رژیم غذایی و مصرف مکمل‌ها توجه زیادی داشته باشند تا مطمئن شوند نیاز بدن خود را تأمین می‌کنند، در ادامه به بررسی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مردان پس از ۴۰ سالگی می‌پردازیم:

ویتامین D

ویتامین D با افزایش میزان جذب کلسیم، سلامت استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد، عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد؛ به منظور دریافت ویتامین D می‌توانید به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه چندین بار در هفته در معرض نور خورشید قرار بگیرید، غذاهایی مانند ماهی‌های چرب، محصولات لبنی غنی شده و زرده تخم‌مرغ نیز حاوی مقدار زیادی ویتامین D است، در صورت لزوم نیز با مشورت پزشک مکمل ویتامین D۳ مصرف کنید.

کلسیم

کلسیم برای قوی نگه داشتن استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار ضروری است، همچنین عملکرد عضلانی را تقویت می‌کند؛ محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست، سبزیجات با برگ سبز مانند کلم پیچ و کلم بروکلی و شیرهای گیاهی غنی شده سرشار از کلسیم است، همچنین افراد می‌توانند از مکمل کلسیم نیز استفاده کنند.

ویتامین B۱۲

ویتامین B۱۲ برای تولید گلبول‌های قرمز و بهبود عملکرد عصبی ضروری است و به حفظ سطح انرژی نیز کمک می‌کند، غذاهایی مانند گوشت، ماهی، محصولات لبنی و غلات غنی شده حاوی مقدار زیادی ویتامین B۱۲ است، مکمل‌های ویتامین B۱۲ را می‌توان به صورت خوراکی یا تزریقی نیز دریافت کرد.

منیزیم

منیزیم عملکرد عضلانی و عصبی را تقویت می‌کند و باعث کنترل فشار خون و سطح قند خون می‏‌شود؛ آجیل، دانه‌ها، غلات کامل، سبزیجات با برگ سبز و حبوبات سرشار از منیزیم است، همچنین می‌توان آن را از طریق مکمل‌ها نیز دریافت کرد.

اسیدهای چرب امگا -۳

اسیدهای چرب امگا -۳ التهاب را کاهش می‌دهد، باعث بهبود سلامت قلب می‏‌شود و سلامت مغز و عملکرد شناختی را نیز ارتقا می‌دهد؛ ماهی‌های چرب، دانه کتان، دانه چیا و گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا -۳ هستند، افراد می‌توانند از مکمل آن نیز استفاده کنند.

ویتامین C

ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند، از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند، از عملکرد سیستم ایمنی و همچنین تشکیل کلاژن نیز پشتیبانی می‌کند؛ مرکبات، انواع توت‌ها، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات با برگ سبز منابع مناسبی از ویتامین C هستند، مکمل‌های ویتامین C را نیز می‌توان هر زمانی از روز مصرف کرد، دوز توصیه شده روزانه ۹۰ میلی‌گرم است، با این وجود ممکن است برخی افراد به دوزهای بیشتری از آن نیاز داشته باشند.

کد خبر 766368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.