نصب مانیتورهای اطلاع‌رسانی در ایستگاه‌های قطار شهری

مدیرعامل شرکت مترو اصفهان گفت: تابلوهای اعلام سرفاصله در تمام ایستگاه های قطار شهری راه‌اندازی نشده است اما مانیتورهای اطلاع‌رسانی نصب شده است تا در آینده نزدیک زمان رسیدن قطارها و زمان ترک ایستگاه را به مسافران اطلاع دهد.

علیرضا فاتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طول مسیر خط یک قطار شهری اصفهان حدود ۲۰.۲ کیلومتر است که از خیابان امام خمینی(ره) یا همان عاشق‌آباد شروع و به ایستگاه دفاع مقدس یا صفه ختم می‌شود و روزانه حدود ۶۰ هزار نفر را در شهر اصفهان جابه‌جا می کند.

وی با بیان اینکه تمام تجهیزات و امکانات مجموعه قطارشهری اصفهان با استانداردهای جهانی همخوانی دارد، تاکید کرد: شهروندان باید هنگام استفاده از پله‌های برقی، آسانسورها و یا بر روی سکوهای انتظار، فاصله با قطار شهری را حفظ کنند تا اتفاقی برای آنها نیفتد.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان ادامه داد: تابلوهای اعلام سرفاصله در تمام ایستگاه‌های قطار شهری راه‌اندازی نشده است اما مانیتورهای اطلاع‌رسانی نصب شده است تا در آینده نزدیک زمان رسیدن قطارها و زمان ترک ایستگاه را به مسافران اطلاع دهد.

وی با اشاره به هزینه‌های صرف شده برای راه‌اندازی خط یک قطار شهری اصفهان گفت: برای ایجاد خط یک که مسافران شمال شهر را به جنوب و بالعکس جابه جا می‌کند، حداقل سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است تا شهروندان سفری ارزان، آسوده و ایمن را تجربه کنند.

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان اظهار کرد: در ساعات بهره‌برداری و سرویس‌دهی قطار شهری، حدود ۶۰۰ نفر غیر از پیمانکاران، پشتیبانی از مجموعه قطار شهری را بر عهده دارند تا جابه‌جایی شهروندان به نحو احسن انجام شود.

وی افزود: کارکنان بخش راهبری قطارشهری در بدو ورود حداقل یکسال در شرکت متروی تهران آموزش‌هایی شامل آموزش راهبری قطار و نکات فنی گذرانده‌اند تا در صورت بروز مشکل توان رفع آن را داشته باشند، همچنین مرکز فرمان ۲۴ ساعته است و به صورت سه شیفت کار می‌کند.

کد خبر 358160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.