تدوین سند جامع گردشگری دریا محور برای مازندران

استاندار مازندران از تهیه و تدوین دو سند جامع توسعه گردشگری و سند جامع گردشگری دریامحور برای این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری بعدازظهر امروز_شنبه بیست‌وچهارم شهریور_ در رویداد ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن که با حضور وزیر میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، اظهار کرد: شهرسازی از تمدن بین‌النهرین آغاز شده و مهمترین آن در مکتب اصفهان بوده و شهرسازی به معنی مدنیت امروزی در آن شکل گرفته است، در اطراف شهرها دیوار و دژ قرار می‌گرفت و در درون شهر مالیه، بلدیه، نظامیه و عدلیه در چهار طرف میدان وجود داشت که نمونه آن را در شیراز و رامسر دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در درون شهر مساجد و حمام جانمایی شده بود و در امتداد آن خیابان‌ها کشیده می‌شدند، افزود: اما در دوره‌های بعدی شهرها دچار یک‌بهم ریختگی شدند و این بهم‌ریختگی باعث کم‌رونقی شهرها شد.

استاندار مازندران، رویداد ۹۰ سالگی شهرداری تنکابن را مهد مفاخر کشور دانست و گفت: ما باید کارهای بزرگ انجام بدهیم و وقت را برای انجام کارهای کوچک مصرف نکنیم.

نوری با اعلام بر اینکه دو سند جامع توسعه گردشگری و سند جامع گردشگری دریا محور برای مازندران در دست تهیه و تدوین است، بیان کرد: مازندران باید با برنامه‌ریزی درست به قله توسعه و پیشرفت در شأن خودش برسد.

کد خبر 789634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.