نمایندگان مجلس نسبت به تامین اعتبارات ملی اهتمام ویژه داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: از نمایندگان مردم ساری در خانه ملت خواستار آنیم تا در تأمین اعتبارات ملی برای توسعه شهر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، پرویز شعبانی امشب_چهارشنبه بیست‌ویکم شهریور _ در جلسه شورای اداری شهرداری ساری با اشاره به خدمات شهرداری در حوزه‌های مختلف شهری اظهار کرد: هرچند نیروی انسانی سرمایه سازمانی هستند اما پرداخت حقوق و حجم بالای نیروی انسانی از چالش‌های مهم شهرداری محسوب می‌شود.

وی افزود: در مورد پروژه ملی نیروگاه زباله‌سوز ساری در مرکز استان با وجود اختصاص اعتبار ملی اما مشکلات این پروژه همچنان باقی است و با وجود اینکه این پروژه ملی بوده و همه دستگاه‌ها باید پای‌کار باشند اما نوک پیکان تنها به سمت شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری عنوان کرد: میزبانی مرکز استان از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور موجب افزایش حجم زباله و خدمات‌دهی شده است.

شعبانی بابیان اینکه ۹۰ درصد از درآمد شهرداری، صرف امورات کارکنان و هزینه جاری می‌شود، گفت: از نمایندگان مردم در خانه ملت خواستار این هستیم تا در تأمین اعتبارات ملی برای توسعه شهر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان اهتمام ویژه داشته باشند.

سید ذوالفقار شریفی عضو شورای اسلامی شهر نیز بابیان اینکه ساری به‌عنوان مرکز استان باید ویژه‌تر دیده شود، گفت: برای داشتن شهر توسعه‌یافته باید همه دستگاه‌های اجرایی با شهرداری همگام شوند.

وی افزود: گذر ریل آهن از وسط شهر مشکلاتی را به همراه دارد و شاهد تصادفات زیادی در مسیر ریلی هستیم؛ این موضوع نیاز به توجه ویژه دارد.

شریفی به بدهی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: شهرداری ساری وام‌دار بدهی گذشته به تأمین اجتماعی است و ماهانه مبلغ زیادی به این سازمان پرداخت می‌کند.

علی عاشقان دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز به نبود نردبان بلند در آتش‌نشانی ساری اشاره کرد و خواستار تأمین نردبان با توجه به بلندمرتبه‌سازی در شهر شد.

وی همچنین خواستار به‌روزرسانی ماشین‌آلات سازمان عمران و بازآفرینی شد و از مدیریت شهری خواست تا در اجرای پیاده راه سازی خیابان قارن در هسته مرکزی شهر اقدام کند.

سید رحمان میر شجاعی نیز در ادامه بهره‌مندی از نیروهای کارآمد و نخبگان را در توسعه شهری ضرورت دانست و گفت: شهردار نیز هر چه زودتر انتصاب‌ها را نهایی کند.

وی بابیان اینکه شهردار ساری اقدامات خوبی در شهر رقم‌زده اما کافی نیست چراکه سطح مطالبات مردمی افزایش‌یافته و شهروندان انتظار بیشتری از تیم مدیریت شهری دارند.

میرشجاعی خاطرنشان کرد: احترام، عدالت و انعطاف بیشتر در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

سید حسن احمدی عضو شورای ششم شهر ساری نیز بابیان اینکه نقد اگر سازنده باشد کارساز است و اگر به سمت تخریب برود صلاح نیست، بنابراین برای هر نقدی باید راهکار نیز ارائه شود، گفت: سرمایه اجتماعی و اعتماد مردمی بزرگ‌ترین سرمایه مدیریت شهری و تکریم ارباب‌رجوع و احترام به شهروندان را امری ضروری است.

احمدی با تاکید بر اینکه برای اینکه به درآمد حداکثری برسیم باید جلوی برخی از هزینه‌ها گرفته شود، اظهار داشت: بر اساس ماده ۴۶ آئین‌نامه مالی شهرداری ساری می‌تواند با شرایط خاص و مصوبه شورای شهر اموال عمومی خود را به اموال اختصاصی تبدیل کند.

کد خبر 789065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.