خرید و نصب ۵۰۰ عدد مخزن زباله در مناطق چهارگانه شهر ساری

معاون خدمات شهری شهرداری ساری از خرید و نصب ۵۰۰ عدد مخزن ۷۷۰ لیتری در مناطق چهارگانه شهری به‌منظور نوسازی مخازن زباله سطح شهر و همچنین جلوگیری از انتشار شیرابه طی شش ماهه سال‌جاری خبر داد.

مرتضی عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با ارائه گزارش عملکرد شش ماهه واحد خدمات شهری ساری از خرید و نصب ۵۰۰ عدد مخزن ۷۷۰ لیتری و ۲۰ عدد مخزن ۱۱۰۰ لیتری در مناطق چهارگانه شهری به‌منظور نوسازی مخازن زباله سطح شهر و همچنین جلوگیری از انتشار شیرابه خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در حالی صورت گرفت که از سال ۹۶ تاکنون با توجه به تعداد مخازن زباله و نحوه اجرای عملیات مکانیزه جمع‌آوری زباله شهری و تولید بیش از حد زباله هیچ اقدامی صورت نگرفته بود.

وی افزود: این موضوع باعث عدم توازن منطقه‌ای، کمبود تعداد مخازن و دپوی زباله غیر ساماندهی شده از لحاظ مکانی و زمانی شهرداری ساری را دچار مشکل کرده و شکایت شهروندان را نیز به دنبال داشته است.

معاونت خدمات شهری شهرداری ساری به احصای نقشه و جانمایی زیر مخزنی اشاره کرد و گفت: معضلاتی از قبیل پراکندگی مخازن زباله، نابسامانی بصری و خطر برخورد خودروها به مخازن زباله سطح شهر، معاونت خدمات شهری را بر آن داشت که با برنامه‌ریزی و استفاده از دانش و تجربیات کارکنان جهت بررسی لایه‌های تراکمی جمعیت، آسیب‌شناسی و رفع معضلات موجود نسبت به احصا نقشه GIS شهر به همراه مختصات تمامی مخازن زباله قدیمی و جدید را در دستور کار قرار دهد.

عطایی با بیان اینکه جهت بهبود فرآیند جمع‌آوری زباله و لزوم حفظ محیط‌زیست و رعایت موارد بهداشتی و همچنین جلوگیری از انتشار شیرابه و جابجایی مخازن تعداد ۵۰۰ عدد زیر مخزنی نیز خریداری‌شده و در مناطق چهارگانه نصب‌شده است، بیان کرد: همچنین ۱۵۰۰ عدد چرخ مخزن به‌منظور بهسازی مخازن سطح شهر خریداری و در حال نصب بر روی مخازن است.

وی با تاکید بر اهمیت پسماند اجرای طرح «مدیریت سبز» در مدارس، مهدهای کودک، خانه‌های شهروندی، کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ادارات و سازمان‌ها را با هدف آموزش شهروندی و ارائه و فرهنگ‌سازی مفاهیم مرتبط با مدیریت صحیح پسماند از سوی سازمان پسماند شهرداری انجام شد، اظهار داشت: حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مهدکودک‌ها جهت آموزش تفکیک زباله، پخش انیمیشن آموزشی شهر مون از صفحات مجازی و سیمای مازندران و باز طراحی شخصیت‌های انیمیشن شهر «مون» از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده بوده است.

نصب دستگاه مکان‌یاب جهانی بر روی خودروها

معاون شهردار ساری از نصب دستگاه مکان‌یاب بر روی خودروهای جمع‌آوری پسماند خبر داد و گفت: این سیستم با ارسال گزارش‌های لحظه‌ای شامل محل عبور ماشین‌آلات، تعداد توقفات و زمان خاموش بودن و همچنین اطلاعات مربوط به وضعیت خودرو موجب ایجاد سامانه برخط شده و امکان رصد تمامی ماشین‌آلات را برای شهرداری فراهم کرده است.

عطایی به نرم‌افزار «ساری من» با قابلیت رهگیری توسط شهروندان به‌عنوان برنامه‌های آتی معاونت خدمات شهری در حوزه ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله اشاره و مطرح کرد: یکی از اهداف معاونت خدمات شهری در حوزه جمع‌آوری زباله، همکاری حداکثری شهروندان در برون‌گذاری زباله در ساعت مقرر (۹ شب) است.

وی ادامه داد: مقرر شد تا حرکت خودروها در نرم‌افزار «ساری من» اضافه شود تا با ورود ماشین‌آلات جمع‌آوری به محدوده هر یک از شهروندان با ارسال هشدار نسبت به برون‌گذاری زباله توسط شهروندان اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری در خصوص تصفیه‌خانه بیولوژیکی شهرداری ساری یادآور شد: وجود زباله‌های آلی و عدم رعایت مدیریت شیرابه حاصل از زباله‌های خانگی در هنگام حمل و بارگیری زباله توسط ماشین‌آلات سبک و تجمیع شیرابه در سکوی موقت انتقال از معضلات شهرداری ساری بوده که با توجه به احداث تصفیه‌خانه این موضوع به‌صورت کاملاً علمی مدیریت‌شده است.

عطایی با بیان اینکه سکوی انتقال فعلی دارای مخزن سپتیک جهت جمع‌آوری شیرابه ناشی از زباله و شستشوی سکو است، خاطرنشان کرد: با انتقال شیرابه به تصفیه‌خانه سکوی اصلی عملیات تصفیه در شش‌ماهه ابتدای سال‌جاری به میزان ۳۷۰ مترمکعب معادل ۳۷۰ هزار لیتر صورت پذیرفته و امکان استفاده از آب برای مصارف کشاورزی و شستشو امکان‌پذیر می‌شود.

کد خبر 790902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.