اجرای طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر آمل

شهردار آمل گفت: طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر آمل با پشتوانه مصوبه ستاد بازآفرینی استان و با نگاه هویت‌بخشی تاریخی و رونق گردشگری درون شهری در قالب یک طرح کلان سرمایه‌گذاری در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی داوودی صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌وهفتم شهریور_ در نشست فصلی خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه ستاد بازآفرینی استان که مصوبات آن همچون کمیسیون ماده پنج استانداری دارای اعتبار است، به درخواست شهرداری آمل برای اجرای این طرح قانونی و کتبی مجوز داده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح در ابتدا شهرداری، از مجموعه خود شروع کرده است، البته اجرای این طرح به‌لحاظ تخریب اماکن در اختیار شهرداری، مشکلات زیادی را نیز برای همکاران بخش‌های مختلف به وجود آورده است، اما با نگاه به مزیت‌های کلان این طرح مهم برای شهروندان در مسیر درستی قرار دارد و رو به جلو پیش می‌رود.

وی افزود: با وجود مصوبه ستاد بازآفرینی استان که حتی به شهرداری برای ایجاد غرفه‌های بیشتر در اجرای پیاده‌راه هسته مرکزی شهر در محدوده داخل شهرداری اجازه قانونی داده است، شهرداری، حتی در مرحله اجرا، تعداد غرفه‌ها را کم کرده است تا حداقل در عمل ثابت کند به‌دنبال کسب سود و منفعت نیست.

شهردار آمل با اشاره به اینکه این طرح از یک دهه قبل در برنامه اجرای شهرداری قرار داشته است و به‌عنوان طرح قابل قبولی که در بیشتر شهرهای کشور نیز اجرا شده، در شهر آمل نیز در حال اجرا است، تصریح کرد: با توجه به گستردگی محدوده اجرای آن با توجه به قرار داشتن آن در هسته مرکزی شهر آمل، دارای حواشی از سوی برخی کسبه‌ها و بازاری‌ها شده است.

داوودی با تاکید بر اینکه شهرداری پیش از اجرای طرح چندین نشست با نمایندگان بازاریان و کسبه‌های اطراف و محدوده اجرای طرح و حتی فرماندار و دادستان شهرستان داشته است و با جمع‌بندی همه نقطه نظرات، طرح به مرحله اجرا رسید، اظهار داشت: بخشی از دغدغه‌های اجرای طرح مربوط به کمبود پارکینگ در محدوده اجرای طرح هسته مرکزی است.

وی ادامه داد: برای این بخش از دغدغه بازاری‌ها و کسبه، حداقل چهار پارکینگ عمومی در اطراف و محدوده اجرای طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر دیده شده که شهرداری به‌دنبال توافق با مالکان و دستگاه‌های متولی از جمله میراث فرهنگی شهرستان برای تملک و کسب مجوزهای لازم برای عملیاتی کردن آن است.

شهردار آمل یادآور شد: هرچقدر از مراحل اجرای طرح سپری می‌شود، فرایند کار نیز با سرعت قابل قبولی توسط سرمایه‌گذار انجام می‌گیرد، شهروندان زیادی از اجرای آن از شهرداری تشکر و اعلام حمایت می‌کنند که این مهم قوت قلب برای مجموعه شهرداری در راستای ارائه خدمات که نفع آن نیز برای شهروندان این شهر و نسل‌های آینده این شهر است، خواهد بود.

داوودی گفت: شهروندان آملی مطمئن باشند، به‌عنوان شهرداری که فرزند این شهر هستم و در این شهر به همراه فرزندانم زندگی خواهم کرد، نفع اجرای طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر آمل به‌عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی در حال اجرا شهرداری برای شهروندان خواهد بود.

استقبال شهرداری آمل از سرمایه‌گذار ساخت کشتارگاه

وی با اشاره به موضوع آخرین وضعیت کشتارگاه دام در شهر آمل مطرح کرد: در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای رفع مشکلات کشتارگاه شهرداری آمل و نیمه‌صنعتی شدن آن با صرف هزینه‌های چند میلیاردی انجام شده و نگاه شهرستان برای ادامه فعالیت این کشتارگاه تا ساخت کشتارگاه صنعتی در آمل است.

شهردار آمل تصریح کرد: دو سرمایه‌گذار جدید نیز برای ساخت کشتارگاه صنعتی دام آمل به فرمانداری شهرستان، اعلام آمادگی کردند که فرایند اداری و واگذاری زمین به آن‌ها در دست بررسی و پیگیری است.

اقدام مؤثر شهرداری در حوزه رفع آب‌گرفتگی شهری

داوودی در پاسخ به پرسش دیگری درباره آب‌گرفتگی در زمان بارندگی که در سال‌های گذشته در شهر آمل وجود داشت، گفت: البته حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری آمل در دو سال گذشته با حفر بیش از ۲۰۰ چاه عمیق در مناطق مختلف شهر، اقدام‌های خوبی در جهت کمتر شدن آب‌گرفتگی در کوچه‌ها برداشته و تا حدود زیادی این مشکلات در زمان آب‌گرفتگی برطرف شده است.

کد خبر 790708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.