محمدتقی رفیعی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه پیگیری شهروندان درباره موضوعات مربوط به ادارات مختلف از طریق تماس با ۱۳۷ شهرداری یکی از چالشهای مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان است، اظهار کرد: این مرکز بهدلیل دسترسی نداشتن به واحد اجرایی ادارات دیگر توان پیگیری درخواست شهروندان در موضوعات خارج از وظایف مدیریت شهری را ندارد.
وی با اشاره به بخشی از تماسها با سامانه ۱۳۷ که موضوعات آن خارج از حیطه وظایف شهرداری است و باید توسط شرکت آب و فاضلاب رسیدگی شود، افزود: موضوعاتی از جمله رفع خطر و پرسازی ترانشه حفاری، خطرات ناشی از ترکیدگی شبکه آب شهری و شکستگی دریچه یا ریزش چاههای فاضلاب و رفع خطر فروریزش ناشی از فرسودگی شبکه آبفا مواردی است که بهدلیل سروکار داشتن با جان شهروندان یا حفظ معابر شهری تا حدی توسط شهرداری پیگیری میشود.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه کارشناسان ۱۳۷ بر حسب وظایف ذاتی شهرداری امکان پیگیری اولیه بعضی از موضوعات را دارند، تصریح کرد: موضوعات ناشی از حفاری آب و فاضلاب جهت درج در لیست ابلاغ واحدهای عمران مناطق شهرداری و موارد خطرساز برای رفع خطر اولیه توسط امور شهر مناطق ثبت میشود.
رفیعی خاطرنشان کرد: شهروند پس از اقدامات اولیه شهرداری و برای رسیدگی کلی به درخواست خود به سامانه پاسخگویی ۱۲۲ راهنمایی میشود، زیرا اقدامات ثانویه باید توسط شرکت آب و فاضلاب انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه ما همواره اشتراک چالشهای مرکز اداره ارتباطات مردمی شهرداری با دیگر دستگاهها بوده است تا بتوانیم با همکاری آنها مسیر خدمترسانی به شهروندان را تسهیل کنیم، گفت: یکی از این اقدامات یکپارچهسازی خدمات مشترک بین سامانه پاسخگویی شهرداری اصفهان ۱۳۷ و سامانه پاسخگوی شرکت آب و فاضلاب ۱۲۲ است که در این مسیر تاکنون پنج جلسه کارشناسی با حضور مسئولان فناوری اطلاعات و ارتباطات هر دو طرف تشکیل و مرحله به مرحله کیفیت ارتباط دو سامانه ارزیابی و تصمیمگیری شد.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: هدف این اقدام کوتاهشدن مسیر خدمترسانی و پیگیری درخواست شهروندان و ارتباط پایدار بین دو سامانه و در نهایت ارتقای قابلیت پیگیری درخواستهای شهروندی است.
رفیعی تصریح کرد: یکپارچهسازی خدمات تنها منحصر به اداره آب و فاضلاب نشده است و این امکان در هفتههای آینده با حضور مسئولان و کارشناسان دیگر ارگانها نیز امکانسنجی میشود.
وی تاکید کرد: سعی داریم با همراهی شرکت آب و فاضلاب موضوعاتی که برای رفع آن نیاز به همکاری مشترک شهرداری و شرکت آبفا بوده و ماهها یا سالها است توسط شهروندان به سامانه ۱۳۷ منتقل شده است را نیز پیگیری کنیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان افزود: در نخستین اقدام با تشکیل پرونده ویژه موضوع شبکه فاضلاب روشن دشت با حضور مسئولان عمران منطقه ۴ شهرداری اصفهان و منطقه یک آب و فاضلاب مطرح و مقرر شد ضمن تسریع در اتصال فاضلاب خانگی این محدوده به شبکه آبفا، با ساختمانهای متخلف نیز توسط شرکت مربوطه برخورد قانونی شود.
نظر شما