به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی امروز _دوشنبه پنجم آذر_ در حاشیه برنامه «گوش به زنگ» که با موضوع رسیدگی به مسائل شهروندان و پیگیری تماسها و درخواستهای پیشین آنها برگزار شد، اظهار کرد: ۱۳۷ فرصتی برای شنیدن صدای مردم و پاسخگویی به دغدغههای آنها را فراهم میکند، بنابراین مشارکت آنها در امور شهر میتواند به ارتقای کیفیت مدیریت شهری منجر شود.
وی با اشاره به موضوع پرتکرار منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: تماسهای متعددی از سوی شهروندان درباره مسائل ترافیکی، از جمله سد معبر خودروها بهدلیل ورود به پیادهروها و تنظیم نامناسب چراغهای راهنمایی از این منطقه دریافت شد؛ این مسائل در نقاط پرتردد منطقه چالشهای متعددی برای شهروندان ایجاد کرده است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: از دیگر تماسهای پرتکرار شهروندان منطقه یک اصفهان با سامانه ۱۳۷ رفع خطر درختان کهنسال است، زیرا بافت قدیمی این منطقه و وجود درختانی با عمر ۴۰ تا ۵۰ سال، نگرانیهایی را درباره احتمال سقوط یا خطرات ناشی از پوسیدگی آنها ایجاد کرده است.
رفیعی عنوان کرد: تماسهای متعددی دیگری درباره آبیاری و رفع آفات درختان صورت گرفت که نشاندهنده مسئولیتپذیری شهروندان در حفظ فضای سبز است؛ منطقه یک شهرداری اصفهان با وجود داشتن تنها یکچهارم از کل فضای سبز شهرداری اصفهان، شاهد مشارکت قابلتوجهی از سوی مردم است که جای قدردانی دارد.
وی بیان کرد: یکی دیگر از دغدغههای پرتکرار شهروندان، سد معبر اصناف در خیابانهایی همچون مسجد سید و جهاد بود؛ این موضوع که بارها از سوی شهروندان گزارش شده، نیازمند رسیدگی جدیتر از سوی واحدهای مرتبط است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مواردی همچون نشست آسفالت و ایجاد حفرهها نیز از جمله مشکلات پرتکرار منطقه یک شهرداری اصفهان بود، افزون بر این ترکیدگی تأسیسات فضای سبز نیز بهعنوان دغدغهای دیگر مطرح شد که توجه شهروندان به این موضوع، نقش چشمگیری در مدیریت بهتر منابع شهری دارد.
رفیعی تأکید کرد: مشارکت بالای شهروندان منطقه یک شهرداری اصفهان در گزارش مشکلات و ارائه پیشنهادات، ارزشمند است؛ این همکاری نشان میدهد که شهروندان این منطقه نهتنها مسائل را شناسایی میکنند، بلکه با نگاه مسئولانه به بهبود محیط زندگی خود نیز کمک میکنند.
نظر شما