فصل نوین شهرهای تاریخی ایران با برگزاری نخستین اجلاس مجمع در اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نخستین اجلاس رسمی مجمع شهرهای تاریخی ایران زیر نظر مستقیم وزارت کشور در اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: این اجلاس آغازگر فصلی نوین در حوزه شهرهای تاریخی کشور خواهد بود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برگزاری نخستین اجلاس مجمع شهرهای تاریخی ایران در اصفهان، ابتکاری از سوی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان بوده است و ایده تشکیل مجمع شهرهای تاریخی ایران پس از تجربه موفق مجمع شهرهای تاریخی جهان مطرح شد.

وی افزود: این پیشنهاد برای نخستین‌بار بیش از یک سال پیش در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مطرح شد و پس از بررسی، مورد تأیید وزارت کشور قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بر همین اساس تاییدیه برگزاری اجلاس مقدماتی در اصفهان صادر شد و در این نشست پیش‌نویس اساسنامه مجمع شهرهای تاریخی ایران بررسی و تصویب شد، همچنین تصمیم گرفته شد که دبیرخانه دائمی این مجمع در اصفهان مستقر شود.

نورصالحی گفت: نخستین اجلاس رسمی مجمع شهرهای تاریخی ایران زیر نظر مستقیم وزارت کشور در اصفهان برگزار می‌شود و آغازگر فصلی نوین در حوزه شهرهای تاریخی کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف این اجلاس بحث و بررسی پیرامون جایگاه شهرهای تاریخی ایران است تا ارزش‌های تاریخی، هویتی، معنوی و تمدنی این شهرها بیشتر شناخته شود و منزلت و جایگاه آن‌ها در مقایسه با شهرهای تاریخی جهان تبیین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده است که نخستین اجلاس مجمع شهرهای تاریخی ایران سالانه در شهرهای مهم تاریخی کشور برگزار شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این رویداد بتواند در ارتقای شناخت و تقویت جایگاه شهرهای تاریخی ایران تأثیرگذار باشد و فصل جدیدی در این حوزه ایجاد کند.

کد خبر 801197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.