میزان آلودگی هوای تهران؛ چهارشنبه ۲۵ مهر/ هوا امروز ناسالم است

شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۶ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کیفیت هوا به تفکیک مناطق کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۶ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد و سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم مهر_ در ایستگاه باقرشهر با شاخص ۱۷۵، بهارستان با شاخص ۱۶۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۵۸، سلامت با شاخص ۱۵۱، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۸۰، شهریار ۱۵۴، فرمانداری شهرری با شاخص ۱۶۰، قرچک با شاخص ۱۵۳، در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های پیشوا با شاخص ۱۳۲، دانشگاه تهران با شاخص ۱۰۷، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۰۵، دماوند با شاخص ۱۰۵، ژئوفیزیک با شاخص ۱۰۵، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۱۲۹، شریف منطقه دو با شاخص ۱۳۰، در شرایط ناسالم (نارنجی) است.

در همین راستا، ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۲۶، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۰۸، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۱۰۵، منطقه ۱۵ با شاخص ۱۴۷، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۴۹، ورامین با شاخص ۱۲۶ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۱۰۳ در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

قابل توجه است که سنجش کیفیت هوا ایستگاه‌های آتی ساز با شاخص ۵۴، امام خمینی با شاخص ۶۳، امام خمینی ۲ با شاخص ۷۴، پارک رازی با شاخص ۷۹، پاسداران با شاخص ۷۵، پاکدشت با شاخص ۷۹، پردیس با شاخص ۷۵، پونک با شاخص ۸۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۹۱، تربیت مدرس منطقه ۶ با شاخص ۱۰۰ و چشمه با شاخص ۸۸، در شرایط هوای سالم (زرد) ثبت شد.

به این ترتیب، ایستگاه‌های چشمه با شاخص ۸۸، رباط کریم با شاخص ۹۷، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۹۰، سرخه حصار با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۰، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۹، قدس با شاخص ۷۱، گلبرگ منطقه ۸ با شاخص ۷۴، ملارد با شاخص ۹۹، در موقعیت سالم (زرد) است.

شاخص کیفیت هوا ( AQI) به شش دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود؛ بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

کد خبر 801111

برچسب‌ها