وزش باد شدید و طوفان‌های لحظه‌ای در انتظار اصفهان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از شدت وزش باد در مناطق غربی و جنوبی درحد طوفان لحظه‌ای در نواحی شرقی و شمالی احتمال خیزش گردوخاک طی روزهای پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده در استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر موجی ناپایدار طی روزهای پنجشنبه و دوشنبه هفته آینده از سطح استان است.

وی افزود: بر اساس این وضعیت جوی، آسمان صاف طی ساعات بعدازظهر در بعضی از نواحی قسمتی ابری همراه با وزش باد در روزهای پنجشنبه تا دوشنبه سی‌ام مهر، وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای مورد انتظار خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: طی مدت یادشده شدت وزش باد در مناطق غربی و جنوبی در حد طوفان لحظه‌ای خواهد بود، همچنین در نواحی شرقی و شمالی احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۱ سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و چوپانان با دمای ۳۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای یک درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 801292

برچسب‌ها