دسترسی عادلانه به غذای سالم حق هر انسان است

مدیرکل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر لزوم دسترسی عادلانه به غذای سالم و کافی به عنوان حقی انسانی و نقش تغذیه سالم در بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم بهفر به مناسبت روز جهانی غذا با اشاره به اینکه دسترسی به غذا یک حق انسانی اساسی است، اظهار کرد: دولت‌ها وظیفه دارند از طریق سیاست‌های پایدار، دسترسی تمام اقشار جامعه به غذای کافی و سالم را تضمین کنند.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش تغذیه‌ای به کودکان و خانواده‌ها برای تضمین آینده‌ای روشن و با تاکید بر نقش تغذیه سالم در بهبود کیفیت زندگی و پیشگیری از بیماری‌های مزمن افزود: مصرف محصولات محلی و ارگانیک علاوه بر ارتقای سلامت، به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار نیز کمک می‌کند.

مدیرکل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه تغذیه و ضایعات غذایی تصریح کرد: کاهش هدررفت غذا در سطح خانگی و صنعتی از اولویت‌های اساسی است و برنامه‌های عملیاتی برای بهبود امنیت غذایی مد نظر قرار دارد.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با گرسنگی و فقر غذایی گفت: همبستگی ملی و جهانی، نقشی کلیدی در ارتقای امنیت غذایی و تحقق پایداری دارد.

بهفر با اشاره به محرومیت مردم غزه از دسترسی به غذای کافی، این موضوع را نمونه‌ای تلخ از نابرابری در جهان دانست و خواستار توجه ویژه جامعه جهانی به این بحران شد و با تأکید بر شعار سال جاری مبنی بر «حق غذا برای زندگی بهتر و آینده‌ای روشن» خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود افراد نیز با اقدامات عملی و ترویج فرهنگ تغذیه سالم، به بهبود وضعیت تغذیه و سلامت کشور کمک کنند.

کد خبر 801257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.