جزئیات قیمت لبنیات در کشور اعلام شد

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: از تاریخ ۷ مهر سال جاری قیمت محصولات لبنی ۳۰ درصد افزایش یافت که شامل ۱۴ درصد افزایش ناشی از تغییر قیمت شیرخام و ۱۶ درصد هزینه های سربار تولید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا باکری اظهار کرد: از تاریخ ۷ مهر سال جاری قیمت محصولات لبنی ۳۰ درصد افزایش یافت که شامل ۱۴ درصد افزایش ناشی از تغییر قیمت شیرخام و ۱۶ درصد هزینه‌های سربار تولید است.

وی افزود: تولید کنندگان بر این اساس مجاز به اصلاح قیمت هستند که این نرخ‌ها توسط سازمان حمایت بازنگری و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه چهار محصولی تنظیم بازاری لبنی دیگر وجود ندارد تصریح کرد: نرخ گذاری محصولات لبنی تابع یک رشد قیمت منطقی با نظارت سازمان حمایت است و کلیه محصولات لبنی مشمول گروه ۴ کالایی هستند.

باکری همچنین به این نکته اشاره داشته است که مصوبه انتقال محصولات لبنی به گروه چهار بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشوری در سال قبل است که در سال گذشته مسکوت ماند و در سال جاری سازمان حمایت این مصوبه را فعال کرد.

بنابراین گزارش در گذشته ۴ قلم محصولات لبنی تنظیم بازاری شامل پنیر UF ۴۰۰ گرمی، ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی، شیر یک لیتری کم‌چرب و شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی به صورت جداگانه بررسی و با تعیین قیمت‌های حمایتی به اصلاح به صورت تنظیم بازار اعلام می‌شد که اکنون این تفکیک برداشته شده است.

منبع: مهر

کد خبر 800880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.