فیلمسازان کوتاه می‌توانند موج قدرتمندی در سینمای کودک ایجاد کنند

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: رشد فیلم کودک می‌تواند از مسیر فیلم کوتاه باشد چراکه سینماگران فیلم کوتاه آینده‌سازان فیلمسازی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست صمیمی و جلسه گفت‌وگو جهت ارتقا و تحول سینما کودک با حضور فیلمسازان فیلم کوتاه حاضر در جشنواره جهت تبادل نظر حرفه‌ای برگزار و پیشنهاداتی در این جلسه مطرح شد؛ بر این اساس فیلمسازان فیلم کوتاه به موضوعات و پیشنهاداتی از جمله تولید فیلم با بهره‌گیری و اقتباس از کتاب‌های کودک، تفکیک مخاطبان و فیلم‌های کودک و نوجوان، تغییر نسل جدید و توجه به ساختن فیلم با زبان به روز، امکان نمایش فیلم‌های کوتاه کودک در سینماهای کل کشور، توجه به بازار آینده فیلم کوتاه با توسعه شبکه‌های موبایلی که باعث رشد فیلم کوتاه می‌شود» و به مواردی از این دست اشاره داشتند.

در بخشی از این جلسه مجید زین‌العابدین دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: استعدادهای درخشانی در تولید فیلم کوتاه داریم که یکایک آن‌ها می‌توانند در آینده سینماگران برجسته سینما ایران شوند.

وی افزود: رشد فیلم کودک می‌تواند از مسیر فیلم کوتاه باشد چراکه سینماگران فیلم کوتاه آینده‌سازان فیلمسازی هستند و اگر قرار باشد در عرصه سینمای حرفه‌ای فیلم بسازند، امید ما برای آینده سینمای کودک هستند.

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: به‌نظرم بسیاری از شما در کنار حرفه‌ای بودن، عشق و علاقه زیادی به این کار دارید بنابراین برای رشد فیلم کودک مسیری نداریم جز اینکه فیلم کوتاه و سازندگان آن را تقویت کنیم.

زین‌العابدین خاطرنشان کرد: جریان فیلم کوتاه در کشور جریانی پرقدرت و موج آفرین است که شور، علاقه، نشاط و موج آفرینی را در فیلمسازان آن می‌بینیم و اگر بتوانیم این جریان قدرتمند را به سمت سینمای کودک سوق دهیم، می‌توانیم به تداوم سینمای کودک امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه کودک و نوجوان امروزی زبان خاص خود را می‌خواهد و خیلی رشد پیدا کرده‌اند و اگر قدرت اقناع نداشته باشیم قافیه را به آن‌ها می‌بازیم، اظهار کرد: ازآنجایی که می‌خواهیم برای این مخاطب فیلم بسازیم باید درک درستی از دنیای کودکی داشته باشیم.

دبیر سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ادامه داد: مسئله اصلی ما مسئله جهان زیست است؛ امروز جهان زیست ما با کودکان اگر تطبیق پیدا نکند بچه‌ها مخاطب محصولات سینمایی نخواهند شد.

زین‌العابدین تصریح کرد: کسی که می‌خواهد کار کودک تولید کند باید در حوزه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی دانشی بیشتر از فیلمسازان معمولی داشته باشد چراکه فیلم کودک مربی و پرورشی است و شما باید قدرتی داشته باشید که برای تربیت یک نسل فیلم بسازید و این افتخار است و نباید آن را کم ببینید.

کد خبر 798173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.