سرمایه گذاری در سکه در شرایط تورمی: آیا سکه همچنان یک سرمایه گذاری امن است؟
سرمایه گذاری در سکه در شرایط تورمی

سرمایه گذاری و خرید سکه از دید بسیاری از افراد، بهترین روش سرمایه گذاری در ایران و بهترین روش سرمایه گذاری در زمان تورم است. به طور کلی، سکه‌ های تمام را می توان بهترین سکه برای سرمایه گذاری در نظر گرفت.

سرمایه ‌گذاری برای هر فردی در ایران از واجبات است؛ زیرا باتوجه به شرایط اقتصادی ایران، اجتمال اینکه ارزش دارایی یک فرد در چند سال آینده به نصف و حتی کمتر برسد، وجود دارد. شاید بتوان بزرگ تریم مشکل را توم و تحریم ها علیه ایران دانست که شرایط اقتصادی را ناپایدار کرده است. در چنین شرایطی، انتخاب یک سرمایه گذاری سودآور به جهت حفظ و افزایش ثروت و دارایی ضروری است. اگر علاقه مند هستید که با ثروت خود سرمایه گذاری کنید و به دنبال بهترین سرمایه گذاری در ایران می باشید، تا پایان همراه ما باشید.

انواع سرمایه گذاری در ایران

برای انتخاب بهترین سرمایه گذاری در ایران ابتدا باید به انواع سرمایه گذاری اشاره کرد و با آن ها آشنا شد. هر سرمایه گذاری و داری شرایط خاص خودش می باشد که فرد سرمایه گذار باید باتوجه به شرایط خود، بهترین گزینه را انتخاب کند.

انواع سرمایه گذاری در ایران عبارت انداز:

  1. سپرده‌ های بانکی
  2. طلا.
  3. مسکن
  4. دلار
  5. سهام و بازار بورس
  6. خودرو
  7. ارزهای دیجیتال

در ادامه به بررسی موارد گفته شده به طور مفصل پرداخته می شود.

1.سرمایه‌گذاری در سپرده بانکی

سپرده‌ های بانکی را می توان بهترین سرمایه گذاری در ایران برای افردا کم ریسک و محتاط دانست؛ اما باید به این نکته توجه کرد که نرخ سود حساب بانکی هیچگاه بیشتر از تورم نخواهد بود و در صورتی که تورم بالا باشد، فرد سرمایه گذار در بلند مدت دچار ضررهای بزرگی خواهد شد.

2. سرمایه گذاری در طلا

طلا همیشه به عنوان یک دارای امن در طول تاریخ شناخته شده و در ایران نیز از گزین های محبوب به شمار می رود. قیمت طلا در زمان هایی که تورم افزایش می یابد و ارز پول دچار کاهش می شود، به دلیل ارزشی که دارد، افزایش یافته و باعث حفظ ارزش ثروت و دارایی سرمایه گذار می شود. در حال حاضر روش های بسیاری از جمله طلای نو، طلای دسته دوم، سکه، طلای آب شده، صندوق های طلا و ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا وجود دارد که می توان تهیه کرد؛ اما بهترین روش خرید طلا را می توان خرید طلای آب شده دانست؛ زیرا می توان آن را با سرمایه های بسیار کم نیز تهیه کرد، نقدشوندگی بالایی دارد، اجرت و مالیات ندارد. طلای آب شده از دید بسیاری از افراد بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم در ایران است. پس از طلای آب شده، خرید سکه را می توان یکی دیگر از بهترین روش های سرمایه گذاری در طلا دانست. سکه دارای انواع مختلفی بوده که برای سرمایه گذاری با سرمایه های کوچک مفید است، قابل حمل بوده، نگهداری آن راحت و به دلیل حبابی که دارد، قیمت آن معمولا رشد بسیار خوبی را تجربه می کند.

سرمایه گذاری در طلا

3. سرمایه گذاری در مسکن

مسکن را می توان بهترین سرمایه گذاری در ایران با سرمایه اولیه بالا دانست که به خصوص دوران تورمی، سود و افزایش قیمت بالایی را تجریه می کند. در شرایط تورمی، سرمایه گذاران ملکی علاوه بر اینکه ارزش سرمایه آن ها حفظ می شود، با اجاره دادن ملک خود می توانند درآمد خوبی را برای خود ایجاد کنند.

4. سرمایه گذاری در دلار

سرمایه‌ گذاری در دلار یا سایر ارزها معمولا در کشورهایی که تورم بالایی دارند مرسوم است؛ زیرا افراد می توانند در شرایط تورمی با تبدیل سرمایه و پول خود به دلار از کاهش ارزش ارز ملی خود جلو گیری کنند و به نوعی ارزش سرمایه خود را حفظ کنند. به طور کلی، سرمایه گذاری در دلار در زمان تورم می تواند مفید باشد، اما باعث افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم می شود؛ در نتیجه، خاطر تاثیر مخربی که بر جامعه می گذار، توصیه نمی شود.

5. سرمایه ‌گذاری در بورس

بزرگ ترین و سودآورترین شرکت های ایران نیز در بورس حاضر بوده و می توان سهام آن را خریداری کرد. به طورکلیف بهترین سرمایه گذاری در ایران یا هر کشور دیگری را می توان سرمایه گذاری در بورس دانست؛ زیرا باعث رشد شرکت و اقتصاد آن کشور می شود. با خرید سهام علاوه بر اینکه می تواند در سود سالاانه شرکت سهیم شد، بلکه می توان با افزایش قیمت سهام نیز سود کسب کرد. سرمایه ‌گذاری در بورس و خرید سهام می تواند در دوران تورم سودآور باشد، اما برای شناسایی سهام خوب و پرپتانسیل نیاز به تخصص و تجربه دارد. همان طور که این بازار می تواند سودهای فوق العاده ای را ایجاد کند، ضررهای آن نیز می تواند بزرگ باشد.

6. سرمایه ‌گذاری در بازار خودرو

خودرو نیز جزء دارایی هایی است که از آن برای سرمایه گذاری استفاده می شود و معمولا در شرایط تورمی، به خصوص خودروهای وارداتی می توانند صودهای خوبی را ایجاد کنند؛ اما باید دقت کرد که خودرو یک دارایی مصرفی بوده و هزینه نگه داری آن بالا است؛ در نتیجه، اگر شخص سرمایه گذار قصد استفاده شخصی و مصرفی از خودرو را دارد، نمی تواند این گزینه خوبی برای سرمایه گذاری برای او باشد.

7.سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال از روش های نوین سرمایه گذاری در ایران است که می تواند سودهای بسیار بزرگی را در سریع ترین زمان ممکن برای سرمایه گذاران خود ایجاد کند. ارزهای دیجیتال علاوه بر اینکه پتانسیل رشد بالایی دارد، به دلیل اینکه ملاک تبدیل آن دلارد است، می تواند تورم را به خوبی پوشش دهد؛ اما این بازار نیز بسیار پررسیک بوده و برای کسب سود از آن باید تخصص بالایی داشت.

برای سرمایه گذاری چه سکه ای بخریم؟

سرمایه گذاری و خرید سکه از دید بسیاری از افراد، بهترین روش سرمایه گذاری در ایران و بهترین روش سرمایه گذاری در زمان تورم است. به طور کلی، سکه‌ های تمام را می توان بهترین سکه برای سرمایه گذاری در نظر گرفت؛ به خصوص سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) که دارای حباب کوچک تری نسبت به انواع دیگر سکه می باشد.

با این حال، برای پاسخ به سوال، برای سرمایه گذاری چه سکه ای بخریم؟ باید گفت که:

شخص سرمایه گذار باید با توجه به مقدار بودجه ای که دراختیار دارد، مزایا و معایبی که هر نوع سکه دارد، زمانی که موردنظر دارد (سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلندمت)، میزان ریسک پذیری خود و هدفی که از سرمایه گذاری دارد، باید بهترین نوع سکه را برای سرمایه خود انتخاب کنند. به عنوان مثال، شخصی که دارای بودجه کمی بوده و به دنبال سرمایه گذاری در کوتاه مدت می باشد، سرمایه گذاری در سکه پارسیان و سکه ربع می تواند گزینه بهتری برای او باشد.

بهترین نوع سکه برای سرمایه

نتیجه گیری

بهترین سرمایه‌ گذاری در ایران و بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم به مواردی همچون شرایط اقتصادی، تحمل ریسک و اهداف مالی شخص سرمایه گذار بستگی دارد. شخص سرمایه گذار باید روشی برای سرمایه گذاری انتخاب کند که با موارد گفته شده همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، فردی که اهل ریسک است، سرمایه گذاری در سپرده بانکی یا دلار نمی تواند گزینه خوبی برای او باشد. باید به این نکته دقت کرد که درنظر نگرفتن این موارد می تواند ضررهای بزرگی را برای سرمایه گذار ایجاد کند.

کد خبر 790320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.