لزوم آموزش تخصصی فنون معلمی به دبیران و هنرآموزان جدید

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نیروهای جدید در حوزه دبیری و هنرآموزی در دانشگاه‌های عالی کشور مهارت و تخصص لازم رشته تحصیلی را کسب کرده‌اند، اما به منظور آشنایی با فرایند فنون معلمی آموزش‌های تخصصی برای آنها در نظر گرفته شده است.

سید احمدرضا بنی‌لوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره لزوم توانمندسازی نیروهای جدید اظهار کرد: با تدابیری که در دولت سیزدهم اندیشیده شد، در سال جاری با ظرفیت مناسب استخدام تحت عنوان ماده ۲۸، به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان آموزش عالی استان اصفهان پس از فرایند برگزاری آزمون، ارزشیابی و ارزیابی، مصاحبه و گزینش و انتخاب نفرات را در برنامه داشتیم.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۳۱۵ نفر به مجموع همکاران آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه شده است، افزود: سهم استان در استخدام رشته دبیری ۸۵۸ نفر و در هنرآموزی ۴۵۷ نفر بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: لازم است بدانیم دو اصل بسیار مهم سازماندهی نیروی انسانی با همکاری حوزه منابع انسانی و توانمندسازی، ارتقای سطح علمی و عملکردی همکاران جدیدالورود مدنظر قرار گرفته است.

وی گفت: نیروهای جدید در حوزه دبیری و هنرآموزی در دانشگاه‌های عالی کشور مهارت و تخصص لازم رشته تحصیلی را کسب کرده‌اند، اما به منظور آشنایی با فرایند فنون معلمی حدود ۲۰۰ ساعت آموزش برای آنها در نظر گرفته شده است.

بنی‌لوحی با بیان اینکه دوره تخصصی فرایند آشنایی با فنون معلمی برای دبیران و هنرآموزان جدید آموزش و پرورش استان از شهریور آغاز می‌شود و در طول سال تحصیلی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی ۲۰۰ ساعته دارای دو مرحله است که پودمان نخست روش تدریس، اصول و مهارت‌های معلمی و کار با کتب تخصصی معلم است که با همکاری دانشگاه فرهنگیان انجام می‌گیرد و پودمان دوم سرفصل‌های دروس تخصصی دانشگاه فرهنگیان را شامل می‌شود.

کد خبر 784362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.