مهران اسدی در گفتوگو با خبرنگار ایمنا درباره برگزاری دورههای توانمندسازی نیروی انسانی اظهار کرد: بر اساس آئیننامه مسیر رشد معلمی مصوب شورایعالی آموزش و پرورش حداقل ۶۰ ساعت آموزش برای آموزگاران، حداقل ۴۰ ساعت آموزش برای دبیران و هنرآموزان و دورههای نظری و عملی برای دبیران و آموزگاران درس تربیتبدنی پیشبینی شده است.
وی با بیان اینکه برگزاری دورههای توانمندسازی نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید، جامعه هدف آموزش تمام معلمان را مد نظر دارد، افزود: حضور آموزگاران باسابقه کمتر از هشت سال در این دورهها الزامی است، دورههای پیشبینی شده با محوریت سرگروههای درسی و بهصورت حضوری و غیرحضوری اجرا خواهد شد و آزمون دورهها با حضور معلمان برگزار میشود.
مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان پیرامون اینکه برای اجرای مطلوب دورهها اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: بخشی از محتوای این دورهها به ارتقای شایستگیهای حرفهای معلمان به ویژه روشها و فنون تدریس اثربخش، مدیریت کلاس، کاربست فناوریهای نوین و ارزشیابی و بخشی دیگر ارتقای شایستگیهای تخصصی معلمان از نظر دانش و مهارت تخصصی متناسب با موضوعات درسی را اجرایی میکند.
وی درباره کیفیت و اثرگذاری دورههای حضوری نسبت به دورههای غیرحضوری، خاطرنشان کرد: استان اصفهان پس از دوران کرونا تمام اهداف را در اجرای دورهها حضوری پایهریزی کرد، به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۸ درصد آموزشها در استان حضوری برگزار شد و تنها حدود ۱.۶ درصد دورههای آموزشی بر اساس ضرورت مباحث و جامعه هدف غیرحضوری و الکترونیکی تشکیل شده است.
به گزارش ایمنا، بر اساس آئیننامه مسیر رشد معلمی مصوب شورایعالی آموزش و پرورش مبنی بر افزایش کارایی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی، ارتقای شایستگیهای عمومی، تخصصی و حرفهای معلمان و ایجاد سازوکارهای اثربخش در آموزش معلمان، موضوع راهبرد کلان ۱۳ سند تحول بنیادین و هدفهای کلان ۴، ۵، ۶ و ۷ سند یاد شده، سیاستها و خطمشیهای عمومی و برنامه اجرایی توانمندسازی نیروی انسانی در دورههای تحصیلی ابتدایی و متوسطه تدوین و از شهریور ۱۴۰۳ آغاز و تا خرداد ۱۴۰۴ ادامه خواهد داشت.
نظر شما