نحوه ثبت نام دریافت و خرید ارز اربعین ۱۴۰۳ آنلاین از پیام رسان بله

روش های دریافت ارز اربعین به صورت آنلاین در اپلیکیشن بله و سایر برنامه ها در ادامه آمده است.

به گزارش ایمنا، یکی از مواردی که زائران اربعین حسینی با آن مواجه هستند چگونگی دریافت ارز اختصاص داده شده برای سفر به کربلا است. برای هر زائر اربعین، ۲۰۰ هزار دینار به عنوان ارز اربعین در نظر گرفته شده که از تاریخ هفتم مرداد ۱۴۰۳ تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ می‌توان برای دریافت ارز اربعین اقدام کرد. نکته مهم و ضروری قبل از ثبت نام و خرید ارز اربعین این است که باید در «سامانه سماح» ثبت‌نام کرده باشید.

۷ بانک عامل برای عرضه این ارز زیارتی انتخاب شده که عبارتند از بانک‌های پارسیان، پست بانک، تجارت، سپه، صادرات، ملت و ملی بانک‌هایی که علاوه بر فروش حضوری ارز اربعین، اقدام به تخصیص و فروش آنلاین ارز اربعین هم می‌کنند.

اپلیکیشن بله

پیام‌رسان بانکی بله، شبکه اجتماعی‌مالی بانک ملی ایران است که هم‌زمان امکان گفتگو و پرداخت را برای شما فراهم می‌کند.

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از طریق پیام رسان بله

برای خرید آنلاین ارز اربعین از دو بانک ملی و پست بانک، می‌توان از پیام‌رسان بله استفاده کرد؛ از همان اپلیکیشنی که بانک ملی ساخته و عرضه کرده است و با مراجعه به صفحه خدمات در آن و از طریق انتخاب گزینه «ارز اربعین»، می‌توانید این ارز مسافرتی و زیارتی را خریداری کنید.

  • برای خرید ارز اربعین آنلاین در سریع‌ترین زمان، اپلیکیشن بله را دانلود کنید.
  • پس از دانلود اپلیکیشن بله و مراجعه به تب خدمات، گزینه ارز اربعین را انتخاب کنید.
  • وارد صفحه ارز اربعین شوید. اطلاعات خود را که شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، کد پستی، شماره گذرنامه و تاریخ تولد را وارد کنید. بعد از زدن دکمه «تأیید و ادامه»، یک پیام به شما نمایش داده می‌شود، کد ثبت نام سماح را باید در این قسمت وارد کنید. اگر در سامانه سماح ثبت نام نکرده‌اید باید در ابتدا ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهید و بعد به بخش «ارز اربعین» بازگردید و مراحل باقی مانده را تکمیل کنید. بعد از وارد کردن کد سماح، دکمۀ «تأیید و ادامه» را بزنید.
  • در گام بعدی تاریخ و شعبه بانکی برای دریافت ارز اربعین خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تنها شعب پرداخت ارز اربعین در این فهرست قرار دارند. میزان ارز مورد نظر خود را انتخاب و پرداخت کنید. بعد از پرداخت، با داشتن رسید که شامل شناسه فروش، تاریخ دریافت حضوری ارز اربعین است، در تاریخی که انتخاب کردید به شعبهٔ مربوطه مراجعه کنید و بدون معطلی ارز خود را دریافت کنید.

نحوه ثبت نام دریافت و خرید ارز اربعین ۱۴۰۳ آنلاین از پیام رسان بله

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک سپه

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک سپه، باید از سوپر اپلیکیشن «روبیکا» استفاده کنید؛ این پیام رسان ایرانی طی تفاهمی با بانک سپه، امکان دریافت ارز زیارتی را به صورت آنلاین فراهم آورده است.

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک صادرات

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک صادرات، دو روش پیش روی شماست؛ نخست استفاده از اپلیکیشن «سپینو» است که بانک صادرات ساخته و عرضه کرده است. یک راه دیگر برای دریافت ارز اربعین به صورت آنلاین از بانک صادرات، استفاده از «سامانه پیشخوان شمس» است. سامانه‌ای که در حقیقت شعبه مجازی سپهر (شمس مخفف شعبه مجازی سپهر است) بانک صادرات است که برای دریافت خدمات مختلف بانکداری الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آنها، دریافت ارز اربعین است.

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک پارسیان

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک پارسیان، یک اپلیکیشن دیگر بومی، یعنی پیام رسان «آی‌گپ» مورد استفاده قرار گرفته است.

زائران می‌توانند با مراجعه به پیام‌رسان آی گپ، وارد کردن اطلاعات و احراز هویت و طی مراحلی که به طور کامل در آیلند (سرزمین خدمات آیگپ) اطلاع رسانی شده، مقدار ارز و همچنین شعبه بانک مورد نظر را انتخاب کنند و پس از واریز وجه و دریافت رسید به شعبه انتخابی مراجعه کرده و ارز خود را دریافت کنند.

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک تجارت

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک تجارت، باید به سامانه بانک تجارت بروید و با کلیک روی بخش «فروش غیرحضوری ارز زیارتی اربعین ۱۴۰۳» و سپس کلیک روی گزینه «ورود به سامانه ارز اربعین تجارت»، فرایند ثبت نام و خرید ارز اربعین را طی کنید.

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک ملت

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک ملت، باید از پیشخوان الکترونیک بانک ملت استفاده کنید، به این صورت که در سایت بانک ملت، روی گزینه (تب) پیشخوان الکترونیک کلیک کنید، سپس گزینه «فروش ارز مسافرتی / اربعین» را انتخاب نموده و مراحل ثبت نام ارز اربعین را طی کنید.

کد خبر 780681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.