نگرانی ادامه‌دار المپیک پاریس؛ آلودگی رود سن

سطح باکتری‌های رود سن بالاتر از استانداردهای جهانی آبزیان یعنی ۴۰۰ واحد کلونی تشکیل‌دهنده انتروکوک در هر ۱۰۰ میلی لیتر است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز گذشته، یک مانور آزمایشی که به‌منظور اجازه دادن به ورزشکاران برای آشنایی با رشته شنای ماراتن در رودخانه سن بود، به دلیل نگرانی در مورد کیفیت آب رود سن لغو شد. نوسان سطح باکتری‌ها به‌دلیل بخش شنای مسابقات سه‌گانه و مسابقات شنای ماراتن، که هر دو در رودخانه برنامه‌ریزی شده‌اند، یک نگرانی دائمی در طول بازی‌ها بوده است.

بیشتر سویه‌های E.coli و انتروکوک بی‌ضرر هستند و بعضی در روده افراد و حیوانات سالم زندگی می‌کنند. اما بعضی دیگر خطرناک هستند و حتی یک جرعه کوچک آب آلوده می‌تواند موجب عفونت در دستگاه ادراری یا روده شود. عوامل متعددی تعیین می‌کنند که آیا فرد پس از قرار گرفتن در معرض باکتری بیمار می‌شود یا خیر، که مهم‌ترین آن‌ها سن و سلامت عمومی فرد است.

چهار ورزشکار سه‌گانه، از بیش از ۱۰۰ نفری که هفته گذشته در مسابقات انفرادی مردان و زنان شرکت کردند، در روزهای گذشته بیمار شدند، اگرچه مشخص نیست که آیا آب عامل بوده است یا خیر. سطح انتروکوک تا نیمه صبح روز سه‌شنبه در دسترس بود و در حالی که بهبود کیفیت آب رودخانه را نشان داد، یکی از چهار آزمایش هنوز از استانداردهای جهانی آبزیان فاصله داشت.

نگرانی ادامه‌دار المپیک پاریس؛ آلودگی رود سن

شهردار پاریس اطمینان داد که رویدادها به‌درستی پیش خواهند رفت

سازمان‌دهندگان اعلام کردند که مطمئن هستند رویدادهای شنای ماراتن بر اساس «پیش‌بینی آب‌وهوای مطلوب و تحلیل‌های آینده‌نگر» برنامه‌ریزی شده در سن برگزار می‌شود.

آن هیدالگو، شهردار پاریس، که ماه گذشته برای کاهش نگرانی‌ها در مورد کیفیت آب قبل از المپیک، در رودخانه سن شنا کرد، در این رابطه گفت: «ما منتظر خواهیم بود تا نتایج کیفیت آب را به دست آوریم، اما این رویداد برگزار می‌شود، زیرا در چند روز گذشته وضعیت آب و هوا بهبود واضحی داشته است. بنابراین من واقعاً خوشحالم و به همه کسانی که می‌خواهند ادامه دهند که پاکسازی آلودگی یک رودخانه غیرممکن است، به آن‌ها می‌گویم، ممکن است، ما این کار را انجام دادیم.»

شنای سن بیش از ۱۰۰ سال ممنوع بود.

به استثنای چند مورد، شنا در رود سن از سال ۱۹۲۳ ممنوع بود، زیرا آب بسیار سمی تشخیص داده شده بود. پاریس طرحی بلندپروازانه را انجام داد که شامل ۱.۴ میلیارد یورو برای بهبود زیرساخت‌ها بود تا اطمینان حاصل شود که بعضی از مسابقات شنا می‌توانند در رودخانه برگزار شوند.

این اقدام، ساخت یک حوضه غول‌پیکر برای جذب آب اضافی باران و جلوگیری از سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه، نوسازی زیرساخت‌های فاضلاب و ارتقا تصفیه‌خانه‌ها را تحت پوشش قرار داد.

کیفیت آب در رود سن ارتباط نزدیکی با آب‌وهوا دارد. باران‌های شدید می‌توانند موجب سرازیر شدن فاضلاب و رواناب به رودخانه و در نتیجه افزایش سطح باکتری‌ها شوند، در حالی که دمای گرم و اشعه ماورا بنفش خورشید می‌تواند میکروب‌ها را از بین ببرد و سطح آن را کاهش دهد.

نگرانی ادامه‌دار المپیک پاریس؛ آلودگی رود سن

کد خبر 778829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.