رونمایی از نخستین موتور مبتنی بر آب در جهان

شرکت خودروسازی آلپاین فرانسه از نمونه اولیه نخستین موتور مبتنی بر آب در جهان رونمایی کرد که با نصب شدن روی «هایپرکارها» به رقابت با خودروهای هیدروژنی معمولی و سایر سوخت‌های موجود می‌پردازد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حمل‌ونقل هیدروژنی حتی خودروهای برقی با غول‌هایی هم‌چون تسلا و بی‌وای‌دی را نیز در هم شکسته و با اختراع نخستین «موتور مبتنی بر آب» برندهای افسانه‌ای هم‌چون تویوتا و هیوندای را با نگرانی‌هایی مواجه کرده است‌. سیستم جدید این موتورها که به‌تازگی به بهره‌برداری رسیده، روی هایپرکارها نصب می‌شود. هایپرکارها گروهی بسیار قدرتمند، بیش از حد سریع و باکیفیت از خودروها، نماد اوج خودروسازی و نمایانگر بهترین ساخته ممکن سازندگان خود هستند که به‌عنوان شاهکارهای خودروسازی شناخته می‌شوند.

رونمایی از نخستین موتور مبتنی بر آب در جهان

موتورهای هیدروژنی مبتنی بر آب

خودروساز فرانسوی آلپاین از جدیدترین فناوری خود به نام Alpenglow Hy4 رونمایی کرد که یک نمونه اولیه خودروی هیدروژنی و نشان‌دهنده حرکت این برند به سمت آینده سبز است. دستگاه جدید یک وسیله نقلیه نوآورانه است که می‌تواند به‌عنوان نمونه اولیه فناوری احتراق هیدروژن در صنعت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

این موتور می‌تواند قدرت عظیم ۳۴۰ اسب بخار یا ۲۵۰ کیلووات تولید کند که برای اثبات قدرت چشمگیر احتراق هیدروژن در مقایسه با موتورهای بنزینی کافی است. از جمله نقاط فروش منحصربه‌فرد آن نیز این واقعیت است که می‌تواند به ۷۰۰۰ دور بر دقیقه (RPM) برسد. این امر آن را هم‌رده تعدادی از موتورهای بنزینی قرار می‌دهد.

رونمایی از نخستین موتور مبتنی بر آب در جهان

متحول شدن حمل‌ونقل جهانی با موتورهای مبتنی بر آب

موتور مبتنی بر آب آینده خودروهای الکتریکی نیست، بلکه معرفی یک سوخت جدید است. فناوری Alpenglow Hy4 نیز از یک سیستم تزریق مستقیم استفاده می‌کند که در آن از فشار ۴۰ بار برای تزریق هیدروژن به محفظه احتراق استفاده می‌شود. این سیستم تزریق فشار بالا که موجب افزایش انتقال سوخت و احتراق آن به موتورها می‌شود با افزایش کارآمدی و عملکرد موتور همراه است.

ذخیره هیدروژن چالشی است که باید برای هر وسیله‌نقلیه هیدروژنی حل شود و به نظر می‌رسد آلپاین به‌خوبی از پس آن برآمده است. Alpenglow Hy4 دارای سه مخزن هیدروژن برای ذخیره سوخت است. این مخازن در پایه‌های جانبی و پشت راننده نصب می‌شوند و تضمین می‌کنند که وزن به‌طور مساوی در سراسر بدنه خودرو توزیع شود و در عین حال ایمنی را تأمین کند. آلپاین ادعا کرده است که نمونه اولیه Alpenglow Hy4 با حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت و راندمان انرژی فوق‌العاده، می‌تواند مشابه همتایان بنزینی خود عمل و ثابت کند که احتراق هیدروژن می‌تواند ویژگی‌های عملکرد محور را به دست آورد.

رونمایی از نخستین موتور مبتنی بر آب در جهان

Alpenglow Hy4 نه‌تنها نخستین موتور مبتنی بر آب را دارد، بلکه نمونه اولیه‌ای به‌عنوان رقیب هیدروژن معمولی است و نشان می‌دهد چگونه آب می‌تواند نقش بسیار مهمی در صنعت سوخت پاک ایفا کند.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی مبنی بر اینکه آلپاین چه زمانی موتور اختراعی خود را به سطح تجاری منتقل می‌کند، وجود ندارد. با این حال ایجاد این نمونه اولیه نشان می‌دهد که آلپاین آماده است تا از فناوری هیدروژن در خودروهای تولیدی آینده خود استفاده کند.

کد خبر 787919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.