مزایای پیاده‌روی در فضای باز چیست؟

پیاده‌روی در فضای باز باعث کاهش استرس و اضطراب، بهبود کیفیت خواب، افزایش خلاقیت، برقراری ارتباط اجتماعی، بهبود فرایند کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیاده‌روی در فضای باز فواید فیزیکی و روانی متعددی به همراه دارد، این فعالیت بدنی به کاهش خطر بروز بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت و چاقی کمک می‌کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تنها ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در طول روز می‌تواند سلامت قلب و عروق را بهبود ببخشد و فشار خون را کاهش دهد، همچنین پیاده‌روی می‌تواند عضلات مختلف را درگیر کند و قدرت عضلانی را افزایش دهد، در ادامه به بررسی دیگر مزایای پیاده‌روی در فضای باز می‌پردازیم:

کاهش استرس و اضطراب

پیاده‌روی در فضای باز فواید مختلفی برای سلامت روان دارد، به طوری که افکار منفی را از بین می‌برد و احتمال بروز بیماری‌های روانی را کاهش می‌دهد، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گذراندن زمان در طبیعت می‌تواند باعث کاهش علائم افسردگی و اضطراب شود، هوای تازه، نور خورشید و محیط سبز می‌تواند خلق‌وخو را تقویت کند و احساس آرامش را ارتقا دهد.

بهبود کیفیت خواب

پیاده‌روی در فضای باز می‌تواند به تنظیم ریتم شبانه‌روزی بدن کمک کند، افرادی که زمان بیشتری را در خارج از منزل سپری می‌کنند، کیفیت خواب بهتری دارند و کمتر دچار بی‌خوابی می‏‌شوند؛ علاوه بر این، افرادی که در فضای باز پیاده‌روی می‌کنند خواب عمیق‌تری در شب دارند.

افزایش خلاقیت

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند میزان خلاقیت را تا ۶۰ درصد افزایش دهد، به طوری که اگر درگیر مشکل خاصی هستید، قدم زدن در پارک می‌تواند به شما کمک کند به ایده مناسبی دست پیدا کنید.

برقراری ارتباط اجتماعی

پیاده‌روی در فضای باز می‌تواند به تقویت ارتباطات اجتماعی کند، پیوستن به یک گروه پیاده‌روی یا پیاده‌روی با دوستان یا اعضای خانواده فرصتی برای معاشرت و ایجاد روابط را فراهم می‌کند.

بهبود فرآیند کاهش وزن

پیاده‌روی در فضای باز یک روش ساده و در عین حال مؤثر برای کاهش وزن است، انرژی مصرف شده حین پیاده‌روی می‌تواند به سوزاندن کالری و در نتیجه کاهش وزن کمک کند؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیاده‌روی در فضای باز با بهبود سلامت جسمانی و کاهش وزن همراه است.

تقویت سیستم ایمنی

پیاده‌روی در فضای باز می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که گذراندن زمان در طبیعت و انجام دادن فعالیت‌های بدنی متوسط مانند پیاده‌روی می‌تواند عملکرد سیستم ایمنی را تقویت کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که طبیعت می‌تواند استرس را کاهش دهد و با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله کند.

کد خبر 777810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.