تغییر قلب پاریس با میزبانی از المپیک

محور استراتژی المپیک پاریس بر جوان‌سازی بازی‌ها و بهبود تصویر شهر میزبان قرار دارد. این میزبانی با تغییر تغییر چهره و حتی فرهنگ در قلب پاریس همراه بوده و فرصتی در اختیار شهروندان و حتی بازدیدکنندگان خارجی قرار داده است تا به دور از شلوغی‌های همیشگی از حضور در پایتخت فرانسه لذت ببرند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در پاریس اسکیت‌برد، دوچرخه‌سواری BMX، بریک‌دنسینک و بسکتبال سه‌به‌سه، همه با جوانانی مرتبط است که محوطه اطراف ابلیسک باستانی، فواره‌های طلاکاری‌شده و مجسمه‌های میدان قرن هجدهمی کنکورد پاریس را در تسخیر خود دارند و برنامه‌ریزان المپیک قصد داشتند وضعیت آن‌ها را در سطح شهر سروسامان دهند.

این ورزش‌ها که در گذشته فرهنگ حومه شهر بود نه مرکز و انجام آن توسط جوانان چندان مورد استقبال قرار نداشت، امروزه المپیکی است. مسابقات یکشنبه با اسکیت‌بورد خیابانی آغاز شد که حدود ۱۰ هزار نفر برای دو نوبت آن بلیت خریدند، اما ظرفیت آن با بلیت‌های ورودی عمومی ۲۵ هزار نفر است.

تغییر قلب پاریس با میزبانی از المپیک

محل برگزاری آن نیز کل میدان کنکورد، انتهای باغ رسمی تویلری و خیابان شانزلیزه را پوشش می‌دهد. این امر ظاهر آشنای قلب شهر را تغییر داده، روحیه فرانسوی‌ها را پس از چند ماه سخت بالا برده و حتی حاکی از اتحاد شهروندان است.

طی روزهای اخیر تماشاگران در جایگاه‌های موقت BMX و محل برگزاری بسکتبال مستقر شدند تا دوچرخه‌سواران و تیم‌های در حال تمرین بازی‌های سه‌به‌سه درون تیمی را تماشا کنند. به این ترتیب کودکان، نوجوانان و جوانان پاریس در طول المپیک ۲۰۲۴ این فرصت را دارند که ورزش‌های محبوب خود را در محیطی سرگرم‌کننده‌ای تمرین کنند که پیش از این در تسخیر اتومبیل‌ها قرار داشت، اما اکنون به‌واسطه برگزاری رقابت‌های جهانی بسیار منظم و کمتر شلوغ است‌.

تغییر قلب پاریس با میزبانی از المپیک

در واقع این بخش از پاریس که همواره محل گذر بود، اکنون به یک پارک شهری سرگرم‌کننده تبدیل شده است و تمام تفریحات جوانان را به نمایش می‌گذارد. شرکت کوکاکولا نیز برای افزایش دسترسی به نوشیدنی‌ها حدود ۷۰۰ ساختار ارائه آب و نوشابه فراهم کرده است تا حضور گردشگران را در هوای گرم تسهیل کند.

کد خبر 776731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.