هوای اصفهان ۳ درجه خنک می‌شود/ جولان آلودگی در استان

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور سطح زرد از فعال شدن کانون‌های گردوخاک و تشدید وزش باد در مناطق مستعد استان خبر داد و گفت: هوای اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده حدود یک تا سه درجه کاهش می‌یابد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های بیانگر گذر موجی ناپایدار از نیمه شمالی استان است، بر این اساس وضعیت جوی در مناطق شمال و شمال غرب با افزایش ابر، وزش باد و در نواحی شمال و شرق با افزایش سرعت باد در ساعات بعدازظهر، از امروز تا چهارشنبه همراه است.

وی افزود: این موضوع سبب فعال شدن کانون‌های گردوخاک، انتقال ذرات گردوخاک به قسمت‌های شمال، شرق و مرکزی استان شده و کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش غلظت آینده‌ها تا حد ناسالم برای عموم در بعضی ساعات می‌شود، لازم به ذکر است شدت وقوع پدیده در نیمه اول روز، سه‌شنبه نهم مرداد خواهد بود، روند کاهش نسبی دما از فردا پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان پیرامون هشدار سطح زرد با فعالیت سامانه باد گردوخاک همراه با کاهش دید و کیفیت هوا از اوایل امروز تا سه‌شنبه، نهم مرداد در نیمه شمالی و شرقی استان گفت: فعالیت این سامانه سبب کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرق و مرکز استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: مناطق شمال و شرق و مرکز استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، زواره، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین‌شهر و میمه، نائین، نجف آباد، ورزنه و شهر اصفهان تحت تأثیر خیزش گردوخاک و تشدید غبار آلودی هوا خواهند بود.

امینی اضافه کرد: با توجه به احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم به ویژه در نیمه اول روز سه‌شنبه، به هم‌وطنان به ویژه گروه‌های آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان‌باردار و کودکان توصیه می‌شود از تردد غیرضروری در سطح شهر و فعالیت بدنی در فضاهای باز در طول این هفته بپرهیزند.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق به ویژه نیمه شمالی یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۳ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان پیرامون اینکه دمای هوای ۲۲ شهرستان اصفهان بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: اصفهان، خمینی‌شهر، کبوترآباد، مهاباد و ورزنه با دمای ۴۳، بادرود، خوروبیابانک، فرودگاه اصفهان، مبارکه با دمای ۴۲، برخوار (دولت‌آباد)، چوپانان، کاشان، کوهپایه، لنجان، مورچه خورت، نجف‌آباد با دمای ۴۱، اردستان، شهرضا، فلاورجان، با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد، به ترتیب گرم‌ترین نقاط در استان ثبت شدند.

وی درباره ثبت دمای پایین‌تر از ۴۰ درجه در ۱۴ شهر استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیشینه مهاباد با دمای ۴۳ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان هستند.

کد خبر 776088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.