قرنطینه طراحان آزمون‌های نهایی به مدت ۷۲ ساعت / میانگین نمرات دانش‌آموزان دهمی بیشتر است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به قرنطینه طراحان آزمون‌های نهایی به مدت ۷۲ ساعت گفت: میانگین نمرات دانش‌آموزان دهمی نسبت به یازدهم و دوازدهم بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن زارعی امروز _یکشنبه هجدهم شهریور_ در نشست خبری تحلیل نتایج آزمون‌های نهایی با بیان اینکه ۴۰۰ همکار طراح، ۷۲ ساعت در فضای قرنطینه بودند و برای ۱۱۳ عنوان درس، طراحی امتحانات نهایی انجام شد، اظهار کرد: در نهایت نیز ۶۰ میلیون پاسخ‌برگ تصحیح شد و به طور کلی ۱۴ هزار حوزه اجرا در کشور درگیر امتحانات نهایی بودند.

وی با اشاره به تصحیح امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی افزود: ۱۳۸ هزار عوامل اجرایی در برگزاری امتحانات همکاری داشتند و ۹ تیم چهار نفره، شامل ۳۶ نفر، ۱۲ روز برای آزمون اول و دوم در قرنطینه ماندند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: در خردادماه نیز حدود ۵۰ هزار دبیر تخصصی در فرایند تصحیح مشارکت داشتند و حدود ۶۶۷ حوزه تصحیح در کشور امر تصحیح را پیگیری می‌کردند.

وی ادامه داد: پس از بارگذاری پاسخ‌برگ‌ها، اوراق به صورت تصادفی دو بار تصحیح کامل شد که در این فرآیند معلمان مصحح به دانش‌آموزان استان خود دسترسی نداشتند و محاسبه نمره کل برای حدود ۱.۵ میلیون داوطلب انجام شد، این محاسبه برای حدود ۱۳۶۰ عنوان درس نفر بود که برای دومین سال پیاپی توسط وزارت آموزش و پرورش این اقدام بزرگ صورت گرفت.

زارعی گفت: از استانداران سراسر کشور خواسته شد که تأمین امنیت آزمون در دستور کار شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها قرار بگیرد، همچنین در وزارت کشور و در کمیسیون حفاظت از آزمون مستقر در وزارت کشور با حضور دستگاه‌های امنیتی، موضوع تأمین امنیت پیگیری می‌شد.

وی اضافه کرد: پلیس فتا و فراجا همکاری بسیار خوبی با وزارت آموزش و پرورش داشتند و شبکه‌های سودجویی که فعالیت می‌کردند در ایام پیش از آزمون و ایام آزمون، اخبار کذبی منتشر می‌کردند که بلافاصله شناسایی می‌شدند؛ با بسیاری از این شبکه‌ها برخورد و اطلاعاتی توسط پلیس فتا درباره عواملی که دستگیر شده بودند، منتشر شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: ۱۸ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر داوطلب به تفکیک پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در خرداد ۱۴۰۳ آزمون دادند و میانگین معدل دانش‌آموزان در رشته تجربی پایه دهم ۱۲.۶۴، یازدهم ۱۱.۵۲ و دوازدهم ۱۲ شد.

وی با بیان اینکه میانگین معدل دانش‌آموزان در رشته ریاضی و فیزیک پایه دهم ۱۲.۶۹، یازدهم ۱۱.۲۶ و دوازدهم ۱۱.۸۲ است، تصریح کرد: میانگین نمرات دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی در پایه دهم ۹.۴۴، در پایه یازدهم ۹.۰۷ و در پایه دوازدهم ۹.۱۳ و میانگین معدل در مجموع سه رشته اصلی پایه دهم ۱۱.۵۲ و پایه دوازدهم ۱۰.۹۸ بوده است.

زارعی ادامه داد: میانگین معدل دانش‌آموزان در پایه دهم نسبت به پایه یازدهم و دوازدهم بهتر از سایر پایه‌ها گزارش شده و این امر حاکی از آن است که دانش‌آموزان در این پایه به معلم و کتاب درسی رجوع داشته‌اند؛ همچنین در این میان استان یزد بیشترین رشد نمره را دارد و معدل استان‌های هرمزگان، فارس خراسان رضوی و خوزستان نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه میانگین نمرات دانش‌آموزان در سال گذشته ۱۱.۲۳ در رشته تجربی بوده که طی سال جاری به ۱۲ رسیده است، گفت: نمرات دانش‌آموزان در رشته ریاضی‌فیزیک به ۱۰.۸۲ رسیده و عملکرد دانش‌آموزان دختر از پسر بسیار بهتر بوده است، معدل دانش‌آموزان دختر در رشته ریاضی‌فیزیک برابر با ۱۲.۹۷ و نمرات دانش‌آموزان پسر ۱۱.۲۴ است و مجموع نمرات مدارس دولتی و غیردولتی در ریاضی فیزیک ۱۱.۹۶ بوده است که مقایسه میانگین نمرات نشان می‌دهد بیشتر دروس به‌ویژه دروس عمومی رشد داشتند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس نمونه دولتی در سال ۱۴۰۱ هیچ سهمی از رتبه‌های برتر کنکور نداشتند، خاطرنشان کرد: طی سال جاری دو کرسی در میان نفرات برتر به دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی اختصاص یافته است و مدارس عادی دولتی در سال ۱۴۰۱ که هیچ سهمی از نفرات برتر کنکور نداشتند، سال جاری یک کرسی در میان نفرات برتر دارند و سهم مدارس غیردولتی از هفت نفر به پنج نفر رسیده است.

کد خبر 788011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.