ژیلا شاهی از سریال پوست شیر تا سریال داریوش + بیوگرافی  و فیلم ها

ژیلا شاهی بازیگر سریال همه‌چیز آنجاست و فیلم های موقعیت مهدی، قصر شیرین و روزهای نارنجی است.

به گزارش ایمنا، ژیلا شاهی بازیگر سینما و تلویزیون، با بازی در سریال پوست شیر به اوج شهرت خود رسید.

بیوگرافی ژیلا شاهی

ژیلا شاهی متولد سال ۱۳۶۴ در اردبیل است او اصالتاً ترک بوده و به زبان ترکی مسلط است. او فارغ‌التحصیل رشته تاریخ از دانشگاه است. از سال ۱۳۸۰، بازیگری را از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در اردبیل آغاز کرد و در سال ۱۳۸۸ دوره کلاس‌های آموزشی استاد سمندریان را گذراند.

آثار هنری ژیلا شاهی

ژیلا شاهی در سال ۱۳۹۰، اولین فیلم سینمایی خود را به نام «روئیدن در باد» به کارگردانی و نویسندگی رهبر قنبری بازی کرد. او از سال ۱۳۹۱ با بازی در فیلم خاکستر و برف مسیر را ادامه داد. سریال همه چیز آنجاست در سال ۱۳۹۲ سبب ورود او به قاب تلویزیون شد، تا اینکه در سال ۱۳۹۶ در بیش از ۹ فیلم دیگر هم تجربه‌های بسیار موفقی به دست آورد او در سال ۱۳۹۷ با بازی در قصر شیرین در کنار حامد بهداد در نقش نجمه مورد توجه قرار گرفت.

فیلم سینمایی

عنوان سال انتشار کارگردان
روئیدن در باد ۱۳۹۰ رهبر قنبری
دلتنگی‌های عاشقانه ۱۳۹۱ رضا اعظمیان
خاکستر و برف ۱۳۹۱ روح‌الله سهرابی
فصل فراموشی فریبا ۱۳۹۲ عباس رافعی
پرسه در حوالی من ۱۳۹۵ غزاله سلطانی
لرد ۱۳۹۵ محمد رسول‌اف
روزهای نارنجی ۱۳۹۶ آرش لاهوتی
قصر شیرین ۱۳۹۷ رضا میرکریمی
زغال [۳] ۱۳۹۸ اسماعیل منصف
شیطان وجود ندارد ۱۳۹۸ محمد رسول‌اف
موقعیت مهدی ۱۴۰۰ هادی حجازی فر

فیلم کوتاه

عنوان سال کارگردان
اویان ۱۳۸۹ اسماعیل منصف
بچه مرز ۱۳۹۰ رضا جمالی
کات ۱۳۹۴ رضا جمالی
باغ بی‌برگی ۱۳۹۴ غزاله سلطانی
نارگل ۱۳۹۵ زهره معتمدی
رودی از فصل‌های من گذشت ۱۳۹۵ آبتین سلیمی
آرداک ۱۳۹۵ اسماعیل منصف
جایی برای آرامش ۱۳۹۶ جمیل عامل‌صادقی

سریال های ژیلا شاهی

همه‌چیز آنجاست (۱۳۹۳)
پوست شیر (۱۴۰۱) - (نمایش خانگی)
عاشورا (۱۴۰۲)
داریوش (۱۴۰۳) - (نمایش خانگی)

جوایز و افتخارات ژیلا شاهی

ژیلا شاهی در جشنواره فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کند. او همچنین در سال ۱۳۹۹ توانست جایزه بهترین بازیگر زن را در نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا برای بازی در فیلم قصر شیرین دریافت کند.

سال جشنواره بخش اثر نتیجه جایزه
۱۳۹۷ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش مکمل زن قصر شیرین نامزدشده سیمرغ بلورین
۱۳۹۸ سیزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بهترین بازیگر نقش اول زن نامزدشده
۱۳۹۹ بیستمین جشن حافظ بهترین بازیگر زن نامزدشده تندیس حافظ
نهمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا بهترین بازیگر زن برنده انار طلایی
۱۴۰۰ چهلمین جشنواره فیلم فجر بهترین بازیگر نقش اول زن موقعیت مهدی نامزدشده سیمرغ بلورین

نقش‌های ژیلا شاهی

ژیلا شاهی از سریال پوست شیر تا سریال داریوش + بیوگرافی  و فیلم ها

ژیلا شاهی در سریال پوست شیر

پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی در ژانر معمایی و جنایی است که در سال ۱۴۰۱ در نمایش خانگی منتشر شد. این سریال جذاب و پرمخاطب داستان زندگی مردی میانسال به نام نعیم را روایت می‌کند که ۱۵ سال زندان را به خاطر دیدن دخترش تحمل کرده و پس از رهایی از زندان به دیدار او رفته و به سفر شمال می‌روند اما در راه بازگشت دختر نعیم ربوده شده و به طرز فجیعی کشته می‌شود.

رضا پروانه دوست نعیم که ارادت خاصی به او دارد برای کمک به نعیم همیشه داوطلب بوده و به سراغ افرادی می‌روند که در این ماجرا دست داشته‌اند. ژیلا شاهی در این سریال نقش همسر صیغه‌ای رضا پروانه را بر عهده دارد که به دور از چشم رضا کار کرده و برای آینده نامعلوم خود پس انداز می‌کند اما به دلیل علاقه خود به رضا مدام اصرار بر دائمی کردن ازدواجشان دارد. در سریال پوست شیر بازیگران مطرحی همچون شهاب حسینی، هادی حجازی فر، علیرضا کمالی، پانته آ بهرام، مهرداد صدیقیان، پردیس احمدیه، بابک کریمی، علی اوسیوند، آناهیتا افشار، احسان امانی، بهزاد خلج و کامران تفتی نقش آفرینی کرده‌اند.

ژیلا شاهی در فیلم موقعیت مهدی

فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجازی فر در سال ۱۴۰۰ است که داستان زندگی شهید مهدی باکری را به تصویر می‌کشد. این فیلم با ۱۴ نامزدی در چهلمین دوره جشنواره فجر موفق به کسب ۵ سیمرغ بلورین شد.

موقعیت مهدی درباره بخش‌هایی از زندگی شهید مهدی باکری از ازدواج تا شهادت است که در ۶ پرده روایت می‌شود. مهدی فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا است و از برادر کوچکترش حمید می‌خواهد که به منطقه بازگشته و همراه او باشد. هر دو برادر در دو عملیات مختلف به شهادت رسیده و پیکرشان هرگز یافت نشد. هادی حجازی فر نقش مهدی باکری و ژیلا شاهی ایفاگر شخصیت همسر او است.

ژیلا شاهی در فیلم قصر شیرین

قصر شیرین فیلم پر افتخار به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی در سال ۱۳۹۷ است که با نامزدی در هشت رشته، برنده دو سیمرغ بلورین بهترین از جشنواره فجر شد و در بیست و دومین جشنواره فیلم شانگهای ۳ جام طلایی بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را کسب کرد. در فیلم قصر شیرین، جلال با بازی حامد بهداد در یک تصادف، خانواده‌ای را به قتل می‌رساند و در دادگاه به جرم قتل غیر عمد به زندان محکوم می‌شود. او پس از گذراندن محکومیت خود همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود. جلال دو سال بعد و پس از درگذشت همسرش به شهر خود بازگشته و به همراه همسر جدیدش نجمه (ژیلا شاهی) برای بردن بچه‌ها اقدام می‌کند اما در مسیر با نجمه مشاجره کرده و...

ژیلا شاهی در سریال داریوش

سریال داریوش، قصه مردی است که پس از یازده سال، به شهری که از آن گریخته بود، باز می‌گردد. این سریال داستان زندگی یک خانواده تهرانی را روایت می‌کند که با مشکلات و چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند شخصیت اصلی داستان داریوش تلاش می‌کند تا وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده‌اش را بهبود ببخشد او با مشکلاتی نظیر مسائل اقتصادی روابط خانوادگی پیچیده و چالش‌های اجتماعی روبرو است و باید تصمیمات دشواری بگیرد تا بتواند زندگی بهتری برای خانواده‌اش فراهم کند. ژیلا شاهی در سریال داریوش در نقش لیلا دختر هادی حجازی فر بازی می‌کند.

کد خبر 774696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.