5 علامت هشدار دهنده که نشان می‌دهد لنت ترمز شما خراب است

سیستم ترمز یکی از مهم‌ترین سیستم‌های خودرو است که اگر اختلالی در عملکرد آن ایجاد شود ممکن است به انحراف خودرو، ایجاد صدمات مالی و جانی جبران‌ناپذیری بیانجامد.

لنت ترمز یکی از اساسی‌ترین اجزائ سیستم ترمز است که درصورت خرابی یا تمام شدن باید اقدام به خرید لنت ترمز کرد. ساییده شدن لنت، پایین رفتن غیر معمول پدال، روشن شدن چراغ روغن ترمز و...می باشد.

خرید لنت ترمز باکیفیت و اورجینال از فروشگاه لنتام، تضمین می‌کند که لنت‌های شما در برابر فرسایش و خراب شدن مقاومت بالایی داشته باشند و عملکرد مطمئنی را در طول زمان به شما ارائه دهند. شما میتوانید تمامی لنت ترمزهای داخلی و خارجی از جمله لنت ترمز 206 تیپ 2، تیبا، سراتو، پژو 405 و .... را با قیمتی منصفانه از فروشگاه لنتام خریداری کنید.

علت های خرابی لنت ترمز

خرابی لنت ترمز مانند سایر اجزا سیستم ترمز با نشانه‌هایی همراه است که در صورت اطلاع از این علائم و توجه به آن‌ها می‌توان در مناسب‌ترین زمان اقدام به تعویض لنت ترمز کرد. اگر شما هم‌می‌خواهید از زمان مناسب تعویض لنت و علائم خرابی آن مطلع شوید، بهتر است درمورد ۵ علت خرابی لنت ترمز مطالعه کنید.

سوت کشیدن لنت

یکی از علت‌ها از بین ۵ علت خرابی لنت ترمز سوت کشیدن لنت است. حین فشردن پدال ترمز، صدای سوتی بر اثر چسبیدن لنت به دیسک ایجاد می‌شود. اگر این صدا به مدت زیادی به گوش برسد باید به فکر تعویض لنت ترمز باشید. همچنین صدای سوت کشیدن هنگام استفاده از لنت ترمز نامرغوب هم به گوش می‌رسد؛ ولی زود از بین می‌رود. به عبارتی اگر صدای سوت هنگام ترمز گرفتن طولانی باشد، باید این صدا را علامتی از فرارسیدن زمام تعویض لنت ترمز بدانید. برای اطلاع از تمام شدن یا نشدن لنت ترمز می‌توانید چرخ‌ها را باز کرده و فاصله بین دیسک و لنت را بررسی کنید. اگر این فاصله بیشتر از ۶ میلی‌متر باشد به معنی تمام شدن لنت‌ها است و باید آن‌ها را عوض کنید.

ساییده شدن لنت

ساییده شدن لنت ترمز یکی از ۵ علت خرابی لنت ترمز محسوب می‌شود. طول عمر و کیفیت لنت‌های ترمز به مواد اولیه و کیفیت ساخت‌شان بستگی دارد. به عبارتی پس از تعویض، لنت‌ها به مرور زمان ساییده شده و نیازمند تعویض مجدد می‌شوند. اگر لنت‌های ترمز خودروتان ساییده شده‌اند، بهتر است هرچه زودتر اقدام به خرید لنت ترمز جدید و تعویض آن باشید.

پایین رفتن غیرمعمول پدال

یکی دیگر از ۵ علت خرابی لنت ترمز مربوط به پایین رفتن بیش از پدال است. اگر هنگام ترمز گرفتن متوجه شدید پدال نسبت به گذشته پایین‌تر می‌رود، باید به خرابی لنت‌ها شک کنید. پایین رفتن غیرعادی پدال نشانه‌ای از ساییده شدن لنت‌ها است‌. اگر همراه با این علامت شاهد روغن‌ریزی روی سطح محل پارک خودرو و قطعات سیستم ترمز بودید باید اقدام به خرید لنت ترمز جدید کنید.‌ لازم به ذکر است که فشار آوردن بیش از حد روی پدال حین ترمز گرفتن هم باعث خرابی لنت ترمز می‌شود.

روشن شدن چراغ روغن ترمز

اگر هنگام رانندگی متوجه روشن شدن چراغ روغن ترمز شدید باید به فکر تعویض لنت ترمز باشید. این چراغ هنگامی روشن می‌شود که لنت‌ها ساییده شوند و یا سطح روغن ترمز به مقدار خطرناکی کاهش یابد. از آنجاییکه سطح روغن ترمز با ضخامت لنت‌ها رابطه مستقییم دارد، کاهش روغن به معنی ساییده شدن و تمام شدن لنت‌ها هم است. کیفیت لنت‌هایی که فروشگاه لنتام عرضه می‌کند بسیار بالا بوده و قیمت مناسبی هم دارند. قیمت لنت ترمز در این فروشگاه منصفانه بوده و همین امر در کنار مقاومت بالای محصولات آن باعث شده فروش بالایی داشته باشد.

ضربه زدن پدال ترمز

ضربه زدن پدال ترمز هم یکی از ۵ علت خرابی لنت ترمز به شمار می‌آید. اگر هنگام ترمز گرفتن لرزش‌های پی‌درپی شدید ایجاد شد، باید به خرابی لنت و دیسک ترمز پی ببرید.‌ لازم به ذکر است که در خودروهای مجهز به سیستم ABS احساس لرزش‌های پی‌درپی هنگام ترمز گرفتن عادی است و به خرابی لنت ترمز ارتباطی ندارد.

لنت ترمز استاندارد

لنت‌های ترمز استاندارد از مواد اولیه باکیفیت و مقاوم ساخته می‌شوند و قدرت ترمزگیری کافی و یکنواختی دارند. دوام بالا، سازگاری با مدل خودرو و ارائه ایمنی کافی از دیگر ویژگی‌های لنت ترمز استاندارد و با کیفیت هستند. در مورد مواد اولیه لنت ترمز باکیفیت باید گفت، لنت باید از مواد مرغوبی ساخته شود تا بتواند مقاومت بالایی در برابر سایش و حرارت شدید از خود نشان دهد؛ همچنین مواد اولیه آن باید با دیسک سازگار باشد تا صدا یا لرزش غیرعادی و زیاد ایجاد نشود.

لنت ترمز باکیفیت قدرت ترمزگیری یکنواختی را هنگام رانندگی در شرایط مختلف مانند رانندگی در شهر، بزرگراه و... فراهم می‌کند. ترمز بدون ایجاد سر و صدا و لرزش از دیگر ویژگی‌های لنت ترمز استاندارد هستند. از آنجاییکه ساییدگی لنت‌ها تقریبا امری اجتناب‌ناپذیر است، از دیگر ویژگی های لنت ترمز استاندارد می توان با ساییدگی یکنواخت و جلوگیری از ایجاد شیار اشاره کرد.

خرید لنت ترمز اصل

پس از آگاهی درمورد 5 علت خرابی لنت ترمز و اقدام به خرید لنت جدید بهتر است درمورد نشانه‌های لنت اورجینال هم اطلاعاتی کسب کنید. سازگاری با دیسک، عدم تولید صداهای آزاردهنده، پایداری بالا و نداشتن آزبست از ویژگی‌های لنت ترمز اصل هستند. آزبست ماده شیمایی سرطان‌زایی است که سلامتی رانندگان را به خطر می‌اندازد و مدتی است که دیگر برای ساخت لنت ترمز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. با این حال برخی از تولیدکنندگان از این ماده برای تولید لنت ترمز استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید هنگام خرید لنت ترمز درمورد داشتن یا نداشتن آزبست در ماده اولیه آن سوال کنید.

5 علامت هشدار دهنده که نشان می‌دهد لنت ترمز شما خراب است

سخن پایانی

با اطلاع از 5 علت خرابی لنت ترمز می‌توان هنگام مشاهده آن‌ها اقدام به تعویض لنت کرد. ساییده شدن لنت، روشن شدن چراغ ترمز، پرت شدن لنت و ضربه زدن پدال ترمز تعدادی از نشانه‌هایی هستند که در صورت مواجهه با آن‌ها باید لنت ترمز را عوض کرد. اگر می‌خواهید لنت ترمز باکیفیت و استانداردی بخرید که به زودی ساییده و خراب نشود، بهترین راه مراجعه به فروشگاه لنتام است. فروشگاه لنتام لنت‌های ترمز متنوعی با کیفیت و دوام بالا ارائه می‌دهد و پخش لنت عمده هم از دیگر خدمات آن است.

کد خبر 787135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.