آغاز هفته جدید با افزایش دمای هوا / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: شنبه تا دوشنبه افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم در مناطق واقع در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق شمال غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی و شرقی، بعضی مناطق گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات غرب و جنوب کرمان و ارتفاعات شمال هرمزگان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

وی افزود: شدت بارش طی امروز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود و از شنبه تا سه‌شنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور مستقر است و تنها روز شنبه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی، بارش پراکنده انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی پنج روز آینده در بعضی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، همچنین در جنوب غرب کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک انتظار می‌رود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و از شنبه تا دوشنبه افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم در مناطق واقع در مرکز، جنوب و جنوب شرق کشور پیش بینی می‌شود و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در بعد از ظهر وزش باد با احتمال گرد و خاک با بیشینه دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری گاهی افزایش ابر و در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و گردوخاک با بیشینه ۳۹ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و گردوخاک با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 771301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.