روند افزایشی دمای صبحگاهی تا پایان شهریور در اصفهان تداوم دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به رغم کاهش نسبی دما و خنکای هوا، طی روزهای اخیر دمای صبحگاهی یک تا دو درجه نسبت به نرمال در این ماه افزایش داشته و چنین روندی تا پایان شهریور تداوم خواهد داشت.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تابستان سال جاری گرم‌ترین فصل گرم طی سنوات اخیر گزارش شده است، اظهار کرد: تشدید شرایط گردوغبار، ناترازی برق و آب، بروز تنش آبی برای اشجار، باغات و فضای سبز و افزایش حریق در پوشش‌های گیاهی، مرتعی و جنگلی از تأثیرات افزایش دما است.

وی با اشاره به اینکه افزایش دمای بی‌سابقه طی تیر و مرداد سال جاری و کمبود جدی منابع آب سبب خزان در تابستان و برگ‌ریزان در درختان شهر اصفهان و شهرهای در مسیر زاینده رود شده است، افزود: جلوگیری از هرگونه هدر رفت آب از شبکه‌های فرسوده آب شرب و فضای سبز در اماکن عمومی، پارک‌ها، ادارات، صنوف با توجه به موقع به شبکه‌ها و رفع نواقص ضروری است‌.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه به رغم کاهش نسبی دما و خنکای هوا، طی روزهای اخیر دمای صبحگاهی یک تا دو درجه نسبت به نرمال در این ماه افزایش داشته است، تصریح کرد: چنین روندی تا پایان شهریور تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای حفظ سلامت عموم دستورالعمل‌های خود مراقبتی و بهداشتی در برابر گرما زدگی ابلاغ شده است، گفت: ممنوعیت انجام ورزش و فعالیت‌های بدنی در فضای باز و در معرض هوای گرم و آفتابی، انجام امور در ساعات اولیه صبح و کاهش سفرهای غیر ضرور در ساعات پیک گرما و استفاده از لوازم حفاظت فردی در برابر تابش آفتاب و اشعه فرابنفش توصیه شده است.

شیشه‌فروش با تاکید بر پیشگیری از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و ضایعات گیاهی فضای سبز و جلوگیری از هرگونه اقدام که منجر به ایجاد گردوخاک و آلودگی هوا شود، خاطرنشان کرد: رعایت اصول ایمنی در تردد با خودروها با رفع نقص از خودروها در برابر گرما، جوش آوردن خودرو، ترکیدگی لاستیک، حریق در خودرو به دلیل قرار دادن اقلام آتش‌زا همچون اسپری ضروری است.

کد خبر 787690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.