۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
هوای اصفهان رو به خنکی می‌رود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به تداوم افزایش سرعت وزش باد، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نواحی شرقی و مرکزی استان از کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا بعدازظهر امروز در سطح استان آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس از بعدازظهر در نواحی شرقی استان سرعت وزش باد افزایش یافته و کاهش سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق و در بعضی ساعات مناطق مرکزی را در بر خواهد گرفت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت، تصریح کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای یک شهرستان اصفهان امروز بالاتر و بر مرز ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، افزود: دمای هوای ۳۲ شهر استان پایین‌تر از ۴۰ درجه قرار دارد.

معتمدی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه پنج درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان ثبت شدند.

کد خبر 787656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.