وقوع حریق در ۱۱ هزار مترمربع از مساحت اراضی مراتع اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مهار آتش‌سوزی در ۱۱ هزار مترمربع از مساحت اراضی مراتع شهرستان‌های اردستان و سمیرم خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وقوع حریق در مراتع شهرستان‌های اصفهان طی روز گذشته، اظهار کرد: آتش‌سوزی‌ها در مراتع روستای نیسیان واقع در بخش برزواند اردستان به مساحت هشت هزار مترمربع و در سه هزار مترمربع از اراضی مرتعی حاشیه جاده در بخش وردشت شهرستان سمیرم کنترل شد.

وی افزود: در پی این حادثه، عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان خوانسار با اقدام به موقع و با همکاری عوامل محلی نسبت به کنترل حریق در اراضی باغی واقع در روستای تیدجان و پیشگیری از سرایت حریق به مراتع منطقه طی روز گذشته اقدام کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مهار حریق در دو هکتار از مراتع روستای چهل خانه شهرستان فریدن، یادآور شد: طی پنجشنبه هفته گذشته پانزدهم شهریور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی نسبت به کنترل حریق در این مراتع اقدامات لازم را اجرایی کردند.

وی علت وقوع حوادث اخیر را همچون دیگر حوادث گذشته عوامل انسانی دانست و خاطرنشان کرد: وقوع حریق در اراضی طبیعی و مرتعی طی سال جاری در روزهای پایانی هفته، تعطیلات و هم‌زمان با افزایش دما و نداشتن رعایت اصول ایمنی توسط مرتع‌داران و طبیعت گردان افزایش داشته است.

کد خبر 787664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.