میزان آلودگی هوای امروز تهران؛ پنجشنبه ۲۱ تیر/ هوای تهران امروز بر مدار نارنجی است

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۰۷ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه بیست‌ویکم تیر_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۲۲۹ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد.

بر این اساس، شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۱۸۷، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۱۵۲، بهارستان با شاخص ۱۵۸، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۸۵، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۵۶، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۶۰، شهریار با شاخص ۱۶۱، قرچک با شاخص ۱۶۳، لواسانات با شاخص ۱۹۶، در موقعیت هوای ناسالم (قرمز) است.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۱۲۳، باقرشهر با شاخص ۱۱۶، پردیس با شاخص ۱۳۴، پونک با شاخص ۱۰۸، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۴۰، چشمه با شاخص ۱۱۹، ژئوفیزیک با شاخص ۱۰۵، شریف منطقه ۲ با شاخص ۱۴۲، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۰۵، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۳۰، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۰۸، در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

قابل توجه است که ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۸۳، اسلام‌شهر با شاخص ۶۵، پارک رازی با شاخص ۸۱، پاسداران با شاخص ۸۶، پاکدشت با شاخص ۹۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۰، پیشوا با شاخص ۶۵، دماوند با شاخص ۸۹، رباط‌کریم با شاخص ۶۳، سرخه‌حصار با شاخص ۵۸ سالم (زرد) ثبت شد.

همچنین ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۷، شهرداری منطقه دو با شاخص ۶۹، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۴، علم و صنعت با شاخص ۷۳، قدس با شاخص ۷۳، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۴، ملارد با شاخص ۸۲، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۳ و ورامین با شاخص ۹۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده اوزون بیشتر و نخستین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده اوزون» با میانگین ۱۲۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 771205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.