تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی استان‌ها / پیش‌بینی گردوخاک برای مناطق مستعد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی استان‌ها و پیش‌بینی گردوخاک برای مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: دوشنبه در نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، بعضی نقاط استان مازندران، ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، تهران و سمنان، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان و شمال هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات واقع در غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان، در ساعت بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق شدید موقت و گاهی گردوخاک انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه تنها در ارتفاعات واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: پنجشنبه و جمعه در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و در سه روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور، بعضی نقاط جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با وزش باد و غبار محلی با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال گردوخاک با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری و غبارآلود، گاهی باد و گردوخاک با بیشینه ۴۱ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا کمی ابری و غبارآلود، گاهی باد و گردوخاک با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 770125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.