هوای تهران امروز برای گروه‌های حساس ناسالم است/ شاخص کیفی ۳ منطقه بر مدار قرمز ثبت شد

شاخص به تفکیک مناطق کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی عدد ۱۱۳ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _دوشنبه یازدهم تیر_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۶۰، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۵۶ و شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۲، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

بر این اساس، شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه‌های باقرشهر با شاخص ۱۰۶، پاکدشت با شاخص ۱۱۱، پردیس با شاخص ۱۲۴، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۱۰۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۱۱۶، چشمه با شاخص ۱۳۷، دانشگاه تهران با شاخص ۱۰۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۱۳۱، ژئوفیزیک با شاخص ۱۲۶، ستاد بحران منطقه ۷ با شاخص ۱۱۹، شریف منطقه دو با شاخص ۱۱۷، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۱۱۰، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۱۰۲، قرچک با شاخص ۱۰۸، لواسانات با شاخص ۱۰۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۱۱۳ در موقعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

در همین راستا، آتی‌ساز با شاخص ۷۷، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۷۲، اقدسیه منطقه یک با شاخص ۷۱، امام خمینی با شاخص ۸۸، باغستان شهریار با شاخص ۷۳، بهارستان با شاخص ۶۵، پارک رازی با شاخص ۷۶، پاسداران با شاخص ۹۵، پونک با شاخص ۸۵، پیشوا با شاخص ۷۲، تربیت مدرس منطقه شش ۹۲، رباط کریم با شاخص ۷۵، سرخه‌حصار با شاخص ۵۳، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

ایستگاه‌های شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۲، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۱، شهرداری منطقه دو با شاخص ۹۶، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۸۷، شهریار با شاخص ۸۷، علم و صنعت با شاخص ۵۶، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۵، قدس با شاخص ۶۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۹۱، ملارد با شاخص ۶۸ منطقه ۱۵ با شاخص ۹۱ و ورامین با شاخص ۸۶ در شرایط هوای سالم (زرد) قرار دارد. ایستگاه دماوند با شاخص ۱۷، در شرایط هوای پاک (سبز) ثبت شد.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با افزایش گرمای هوا غلظت آلاینده اوزون بیشتر و نخستین روزهای آلوده پایتخت در سال جاری ثبت شده است؛ آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «آلاینده اوزون» با میانگین ۱۲۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، آلاینده شاخص در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۳ و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 768043

برچسب‌ها