معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه‌ تکمیلی قرار گرفتند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش از پوشش بیمه تکمیلی حدود ۳۰۰ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سازمان مدارس غیردولتی شامل خانواده‌ها و افراد تحت تکفل‌ آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، احمد محمودزاده با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش و تربیت نیروی انسانی عامل پیشرفت، توسعه، تعالی و تمدن‌سازی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند، اظهار کرد: معلمان نقش کلیدی و مهم تربیتی و آموزشی دانش‌آموزان را در کلاس‌های درس برعهده دارند.

وی با بیان اینکه بخشی از جریان تربیت و آموزش در مجموعه تعلیم و تربیت کشور از سوی مدارس غیردولتی در حال انجام است، افزود: حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار جمعیت دانش‌آموزی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار فراگیر در مجموعه ۱۸ هزار مدرسه و ۲۰ هزار آموزشگاه حضور دارند که تربیت و آموزش آن‌ها در حال انجام است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ۲۱۰ هزار معلم به‌صورت نیروهای شاغل آزاد و ۹۰ هزار نیروی بازنشسته در این مجموعه در حال فعالیت هستند، ادامه داد: بیمه تکمیلی و ساعات کاری آن‌ها سال‌ها رها شده بود و در همین راستا تلاش و رایزنی‌هایی انجام شد تا برنامه مشخص و مدونی جهت فعالیت‌های آن‌ها تدوین شود.

محمودزاده با اشاره به بیمه تکمیلی معلمان مدارس غیردولتی و تاکید بر لزوم پشتیبانی بیمه درمان آنان از سوی بیمه یاد شده و استمرار آن برای سال‌های آینده تصریح کرد: برای نخستین بار است که معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند و این اقدام، حرکت مهمی برای رفاه فرهنگیان و معلمان مدارس غیردولتی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به پوشش بیمه تکمیلی حدود ۳۰۰ هزار نفر از معلمان و فرهنگیان سازمان مدارس غیردولتی شامل خانواده‌ها و افراد تحت تکفل آن‌ها گفت: در واقع برای مدارس و مراکز غیردولتی قراردادی مشابه با قرارداد وزارت آموزش‌وپرورش به‌ویژه در بحث درمان، عمر، حوادث و بیمه ابنیه و ساختمان‌های اداری و آموزشی و بیمه‌های شخصی متعلق به معلمان تحت‌پوشش، به‌صورت اقساطی تنظیم و ارائه خواهد شد.

کد خبر 768599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.