ضرورت ثبت لیست شرکت‌های مجاز تجهیزات پزشکی در سامانه imed

مدیر اجرایی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در سامانه imed که تحت نظارت سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کند، یکی از مراحل کلیدی برای فعالیت قانونی در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، ابوالفضل چمن‌تاج اظهار کرد: ثبت شرکت تجهیزات پزشکی در سامانه imed که تحت نظارت سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کند، یکی از مراحل کلیدی برای فعالیت قانونی در این حوزه است.

وی افزود: این فرایند برای اطمینان از اینکه تمام تجهیزات و محصولات عرضه شده در بازار دارای استانداردهای لازم از نظر کیفیت و ایمنی است، طراحی شده است.

مدیر اجرایی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: برای ثبت شرکت در سامانه imed، ابتدا باید شرکت مورد نظر به‌طور رسمی در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت شده باشد، این مرحله شامل بارگذاری مستنداتی همچون مجوزهای بهداشتی، گواهینامه‌های کیفیت و سایر اسناد مورد نیاز برای احراز هویت و صلاحیت شرکت است.

چمن‌تاج خاطرنشان کرد: پس از ثبت موفقیت‌آمیز شرکت در سامانه imed، شرکت می‌تواند برای دریافت مجوزهای مختلف لازم برای واردات، توزیع، و فروش تجهیزات پزشکی اقدام کند، این مجوزها بسته به نوع تجهیزات پزشکی که شرکت قصد دارد با آن‌ها کار کند، ممکن است شامل آزمون‌های فنی مختلف، ارزیابی‌های کیفی و آزمایش‌های ایمنی باشد.

کد خبر 768628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.