شهردار اصفهان به مسائل معاونت‌ها و مدیریت‌های شهرداری ورود کند

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار باید شیوه مدیریت خود را از فدرال ایالتی تغییر دهد و به مسائل هر یک از معاونت‌ها و مدیریت‌ها ورود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا مصور امروز _یکشنبه دهم تیر_ در نطق میان دستور صدوسی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به مردم شریف ایران که به‌رغم همه ناملایمات در صحنه انتخابات حضور پیدا کردند تبریک می‌گوئیم همچنین دعا می‌کنیم که در روز پانزدهم تیر رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که جلوی فقر و فساد و فاجعه هشت سال دولت تاریک روحانی را بگیرد.

وی با اشاره به روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها افزود: تأسف می‌خورم که پس از یک دوره بالندگی در مدیریت شهری و حرکت به سوی نبود تمرکز که تکلیفی از قانون اساسی و جزئی از موارد عقلانی مدیریتی است مجدد به سمت تمرکزگرایی برمی‌گردیم، دولت‌ها و دولت مردان نیز تمایل زیادی نشان می‌دهند که اختیارات شوراها و شهرداری‌ها را به خود وابسته و نقش این دو نهاد را کم‌رنگ کنند، تا حدی که بخشنامه کرده‌اند که هزینه خدمات حفاری را هم در اختیار خود بگیرند، این راه ناصواب است و امیدوارم در دولت جدید این رویه اصلاح شود.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری گزارشی از وضعیت پروژه‌های شاخص و عملیات اجرایی ارائه کند و به بیان جمله نگران نباشید اکتفا نفرمایند. ما نگرانیم که در پایان مهلت‌های مربوطه با یک جمله نشد، موضوع ختم شود.

مصور با اشاره به جزئیاتی از چند پرونده تخلف در منطقه ۱۳ و انتقاد از نحوه برخورد با تخلف، گفت: نهادهای نظارتی به‌خوبی به وظایف خود عمل خواهند کرد و از حسن توجه و دقت و اقدامات آن‌ها تشکر می‌کنیم، اما این پدیده که از خود شهرداری در خود شهرداری در خصوص افرادی که در حال حاضر مشغول به خدمت هستند به‌طور مرتب گزارش‌های منفی و غیرواقعی به این نهادها ارسال شود واقعاً نوبر، غیرمنطقی و ظلم است.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: حراست نسبت به افراد زیرمجموعه خود که گاهی در هر دوره‌ای متناسب با ذائقه آن دوره تغییر منش و روش و رویکرد داده‌اند مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهردار باید شیوه مدیریت خود را از فدرال ایالتی تغییر دهد و به مسائل هر یک از معاونت‌ها و مدیریت‌ها بپردازد.

مصور تأکید کرد: یکی از مشکلاتی که در خصوص شورای اسلامی شهر به چشم می‌خورد شیوه گفتاردرمانی و زمان خریدن برای اعضای شوراست، اگر این رویه اصلاح نشود، به طور واضح در صحن مصادیق آن مطرح شود تا روشن شود که یک تصمیم ساده و پرسنلی، برای پرسنل و به نفع پرسنل نیاز به یک سال و نیم زمان دارد یا اگر جزو اقرب‌ها، رفقا و هم‌مسلکان باشند، در کمتر از دو روز حل می‌شود؟ نمی‌شود ما هم تهمت تأثیرگذاری را به دوش بکشیم و هم برای سوءمدیریت‌های شهرداری در ساده‌ترین موضوعات به خواهش و تمنا بپردازیم.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر رفتارها از جانب شهرداری و زیرمجموعه اصلاح نشود، تلاش برای اصلاح ساختاری را بار دیگر آغازمی‌کنیم، اگر اعضای شورا همراهی کردند که هیچ، اگر نکردند من باید تکلیف خود را انجام داده باشم.

وی با بیان اینکه پاس‌کاری به‌تازگی بین واحدهای شهرداری زیاد شده است، گفت: به‌عنوان مثال از اداره حراست درباره تکلیفی که در تأکیدات بودجه آمده است می‌پرسیم، می‌گویند دو هفته دیگر پاسخ می‌دهیم و بعد از یک ماه و نیم پیگیری نامه می‌زنند که به سازمان فاوا ارسال شده است؛ فاوا می‌گوید ۱۰ روز پیش داده‌اند و مستلزم زمان طولانی است، بنابراین درخواست من این است که بساط این بازی‌ها جمع شود.

کد خبر 767764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.