تحولات عمرانی در حاشیه نصف‌جهان

با پایان فرایند آزادسازی‌ها، کیلومتر صفر تا هشت حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان افتتاح می‌شود و موجب کم‌شدن حجم ترافیک در مرکز شهر و کاهش آلودگی هوای شهر و کاهش زمان سفر شهروندان می‌شود، همچنین این پروژه در موقعیت شرق شهر نشان‌دهنده نگاه ویژه مدیریت شهری این کلان‌شهر به حاشیه شهر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تا همین چند سال پیش در محدوده شرقی نصف‌جهان، فرسودگی و محرومیت همچون وصله‌ای ناجور، خودنمایی می‌کرد؛ در این نقطه جاده‌های باریک و تاریکی می‌دیدیم که در آن ارابه‌های آهنین بی‌محابا تردد می‌کردند، اما در حال حاضر همان جاده‌ها در حال تبدیل شدن به شریان‌های عریض و طویل است.

فعالیت‌های عمرانی در دوره‌های مختلف مدیریت شهری اصفهان، در نقاطی از شهر بیشتر ملموس بوده است و دوره ششم نیز از این قائده مستثنی نیست؛ در این دوره سعی شده است پروژه‌ها به حاشیه شهر برده شود تا علاوه بر محرومیت‌زدایی، حاشیه نصف‌جهان نیز توسعه پیدا کند.

اصفهان روز به روز بزرگ‌تر و پهنه‌هایی به این شهر اضافه می‌شد؛ رینگ سوم در دهه ۱۳۷۰ احداث و سال ۱۳۹۲ شهر خوراسگان به‌عنوان منطقه پانزده‌گانه شهرداری، به اصفهان ملحق شد تا روند توسعه شرق شهر سرعت گیرد.

عملیات احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان از سال‌های گذشته آغاز شد و با تغییر مدیریت ارشد شهر متوقف نشد تا این سیاست درست برای شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری ادامه پیدا کند.

احداث رینگ چهارم ترافیکی اصفهان به‌طول ۷۸.۲ کیلومتر، اوایل دهه ۱۳۹۰ آغاز شد و با توجه به تأثیر آن بر کاهش ترافیک و آلودگی هوا، در دوره ششم با جدیت پیگیری شده است، البته حدود ۴۶ کیلومتر این مسیر در محدوده شهری اصفهان قرار دارد و سایر مسیر در محدوده شهرهای اطراف این کلان‌شهر است.

در حال حاضر تکمیل پروژه حلقه محافظتی در موقعیت شرق اصفهان (کیلومتر صفر تا هشت) واقع در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، حدفاصل مجموعه پل‌های سردار شهید سلیمانی تا تقاطع غیرهمسطح آفتاب در مراحل پایانی قرار دارد و امید می‌رود در این دوره از مدیریت شهری به مرحله بهره‌برداری برسد.

عملیات احداث پل شهدای خاتون‌آباد کیلومتر ۱۳۰۰ و اجرای مسیر کیلومتر ۴.۰ تا ۱۵۰.۱ حلقه حفاظتی واقع در منطقه ۱۵ (از کارخانه قند تا خاتون‌آباد) از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام سازمان عمران شهرداری اصفهان است؛ این پروژه تاکنون بیش از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با فعالیت جهادی در حال پیگیری تا رسیدن به مرحله تکمیل است.

تحولات عمرانی در حاشیه نصف‌جهان

پروژه رینگ چهارم یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: رینگ چهارم یکی از پروژه‌های شاخص و مهم مدیریت شهری بوده است و تمام مدیران ارشد در دوره‌های مختلف تلاش کرده‌اند این رینگ به سرانجام برسد.

وی افزود: این پروژه به دلیل مبالغ زیاد برای آزادسازی‌های مختلفی که در محدوده شهر و اراضی کشاورزی وجود داشت، نیازمند زمان زیادی بود.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کند: کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم ترافیکی با سختی‌های بسیاری روبه‌رو شده است و مدیریت شهری تلاش کرده است تا از این سختی‌ها عبور کند و به پیشرفت مطلوبی دست پیدا کند.

میرباقری با بیان اینکه پروژه رینگ چهارم یکی از اولویت‌های مدیریت شهری است، می‌گوید: هر چند ماه یک‌بار در راستای رصد پروژه‌های شاخص در این کمیسیون جلساتی برگزار می‌شود و تمام پروژه‌های شاخص در قالب کنترل پروژه رصد می‌شود، همچنین پس از برگزاری چند جلسه تصمیم گرفتیم تا از کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم بازدید میدانی شود.

وی ادامه می‌دهد: پس از بازدید متوجه شدیم که این پروژه بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آزادسازی ۳۰ پلاک در محدوده پل سردار سلیمانی و پل خاتون آباد (محله دهنو) انجام نشده است

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر آزادسازی ۳۰ پلاک در محدوده پل سردار سلیمانی و پل خاتون‌آباد (محله دهنو) انجام نشده است و این ۳۰ پلاک باید تخریب شود تا پروژه کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم با سرعت پیشرفت کند.

میرباقری گفت: پیش‌بینی تأسیسات بسیار قوی، یکی از چالش‌ها و سختی‌ها این پروژه است و موجب افزایش مدت زمان بهره‌برداری از پروژه می‌شود.

وی با بیان اینکه رینگ چهارم از سمت پل سردار سلیمانی آغاز شده است و باید به نقطه دهنو متصل شود تا به مرحله بهره‌برداری برسد، اضافه می‌کند: شهرداری تلاش می‌کند این پروژه به‌زودی به پایان برسد و برای بهبود ترافیک شهر در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید می‌کند: در نظر داریم تا با برگزاری جلسات متعدد شاهد آزادسازی ۳۰ پلاک باقی‌مانده در طول مسیر این پروژه باشیم.

تحولات عمرانی در حاشیه نصف‌جهان

بخش شرقی رینگ ۴ ترافیکی؛ نفسی تازه برای شهر زندگی

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار می‌کند: از سیاست‌های کلان اجرایی شهرداری اصفهان، محدود کردن معضلات ترافیکی در شریان جنبی این کلان‌شهر است، به‌طوری که در حال حاضر برنامه اصلی مبتنی بر این است که معضلات حل‌نشده ترافیکی درون‌شهری را با احداث حلقه‌ای طلایی به نام «حلقه چهارم ترافیکی اصفهان» حل کنیم تا خودروهایی که قصد سفر از محورهای شمال به جنوب شهر و بالعکس را دارند، تا حد امکان از شریان‌های داخلی شهر (رینگ دوم و سوم) با توجه به تکمیل بودن ظرفیت آن‌ها به‌ویژه در ساعات پیک ترافیک عبور نکنند.

وی ادامه می‌دهد: مسیر این رینگ از مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود و به سمت دولت‌آباد، محدوده خورزوق و میدان استقلال پیش می‌رود و به انتهای خیابان آتشگاه نزدیک پل زندان، شهر ابریشم، جنوب سپاهان‌شهر سپس به سمت اشکاوند و در نهایت به نقطه آغاز یعنی مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌رسد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید می‌کند: عملیات احداث حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان از سال‌های گذشته آغاز شد و با تغییر مدیریت ارشد شهر متوقف نشد تا این سیاست درست برای شهر اصفهان در دوره ششم مدیریت شهری ادامه پیدا کند.

کشاورزراد می‌گوید: بخش‌هایی از تقاطع‌های غیرهمسطح رینگ چهارم از جمله مجموعه پل‌های میدان استقلال، پل اشکاوند، مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح آفتاب، سال‌های گذشته احداث شده بود.

وی اضافه می‌کند: عملیات اجرایی کیلومتر صفر تا هفت رینگ چهارم در سال‌های اخیر در دستور کار قرار گرفته بود و با اقدامات انجام شده، کیلومتر چهار تا هفت آن به پایان رسیده و در حال حاضر کیلومتر صفر تا چهار در حال اجراست.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: برای نخستین‌بار دیوارهای طرح‌دار پیش‌ساخته را در مجتمع تولیدی صفه سازمان عمران تولید می‌کنیم تا ضمن اجرای عملیات آزادسازی، عملیات احداث زیرگذر شهدای خاتون‌آباد نیز انجام شود.

برای نخستین‌بار دیوارهای طرح‌دار پیش‌ساخته را در مجتمع تولیدی صفه سازمان عمران به موازات تولید می‌کنیم

کشاورزراد می‌گوید: هزینه عملیات اجرایی کیلومتر صفر تا چهار رینگ چهارم حدود هزار میلیارد تومان است که با احداث هشت پل و زیرگذر در حال انجام است؛ پل اول در ۴۰۰ متری مجموعه پل‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی روی کانال است که علاوه بر احداث آن و با توجه به بازگشایی زاینده‌رود در بعضی زمان‌ها، نباید حین انجام عملیات تعریض رینگ، سدی برای عبور آب ایجاد می‌کردیم، از این‌رو تمهیدات لازم را اندیشیدیم و هم‌زمان با عبور آب در کانال، عملیات عمرانی را انجام دادیم.

وی ادامه می‌دهد: پل‌های دوم، سوم و چهارم شامل دو دوربرگردان و یک پل مستقیم در محدوده محله خاتون‌آباد است که مزین به‌نام «شهدای خاتون‌آباد» شد؛ عملیات اجرایی این پل در حال حاضر ۸۳ درصد پیشرفت دارد و البته با توجه به اینکه در آن بخش شاهد محدوده شهری هستیم و عبور و مرور شهروندان را داریم، طراحی را از طریق اداره طراحی پیگیری کردیم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید می‌کند: در مسیر محله‌های خاتون‌آباد، دهنو و قلعه، لکه‌های کوچک و مغازه‌های ریزدانه‌ای وجود دارد و تعداد مالکان زیاد است، به‌عنوان مثال از یک مغازه ۱۰ متر مربعی که محل کسب و پیشه چندین ساله یک نفر بوده است تا پلاک‌های بزرگ‌تر باید آزادسازی شود و در این فرایند تلاش کرده‌ایم هیچ حقی از مالکان ضایع نشود.

کشاورزراد می‌گوید: در ادامه مقرر شد از منظر شهری نیز پروژه مورد توجه قرار گیرد، به‌همین منظور برای نخستین‌بار دیوارهای طرح‌دار پیش‌ساخته را در مجتمع تولیدی صفه سازمان عمران به موازات تولید می‌کنیم تا ضمن اجرای عملیات آزادسازی، عملیات احداث زیرگذر نیز انجام شود و پس از آزادسازی املاک در مسیر، منتظر عملیات اجرایی نباشیم.

تحولات عمرانی در حاشیه نصف‌جهان

وی اضافه می‌کند: اداره طراحی شهرداری، طرح زیرگذر را تا عرض ۷۶ متری رینگ، دو کندروی همسطح در دسترسی محلی و دو تندرو در زیرگذر برای تردد خودروهای سبک و سنگین ارائه داد تا در آینده تداخلی با عبور و مرور مردم نداشته باشد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: عملیات اجرایی این بخش از پروژه هم‌زمان با آزادسازی مسیر انجام و بخشی از عملیات از جمله حفاری شمع‌ها و بتن‌ریزی به‌عنوان سازه نگهبان در این زیرگذر انجام می‌شود.

کشاورزراد می‌گوید: تاکید شهردار اصفهان و مدیر منطقه ۱۵ شهرداری بر این بوده است که در فرایند آزادسازی املاک در مسیر پروژه هیچ حقی از کسی ضایع نشود و حق و حقوق مردم به‌طور کامل پرداخت شود.

وی ادامه می‌دهد: تاکنون بخشی از آزادسازی‌ها انجام شده است، فقط تعداد انگشت‌شماری از پلاک‌ها در محدوده منطقه ۱۵ شهرداری برای آزادسازی باقی مانده است که امیدواریم با همکاری شهروندان هرچه سریع‌تر آزادسازی مسیر، عملیات خاک‌برداری و احداث شمع‌ها را انجام دهیم و شاهد تأخیر در اجرای پروژه نباشیم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح می‌کند: تعداد زیادی تیرهای چراغ برق، پایه‌های برق فشار قوی و ضعیف، لوله‌های گاز و آب و فیبر نوری در این نقطه با همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان هم‌زمان با اجرای پروژه جابه‌جا شده است و این همکاری خوب موجب شد جابه‌جایی تأسیسات آنچنان در عملیات احداث مسیر رینگ وقفه ایجاد نکند.

کشاورزراد می‌گوید: در کیلومتر ۲.۵ رینگ چهارم، سه پل شامل مجموعه پل‌های شهدای دهنو را داریم که در حال حاضر عملیات سازه این پل‌ها کامل شده و نازک‌کاری پروژه در حال انجام است تا به محض جابه‌جایی تأسیسات، سازه‌های جانبی آن نیز احداث شود و پل به مرحله بهره‌برداری برسد؛ در این بخش از رینگ، با توجه به اینکه تأسیسات زیادی در آن شریان عبور می‌کرده است، پس از عملیات آزادسازی املاک، عملیات جابه‌جایی تأسیسات زیرسطحی و روسطحی آغاز می‌شود.

وی می‌افزاید: در محدوده ضلع شرق زیرگذر بهاران، روستاهای بهاران و در ضلع غرب آن خیابان محور رویان قرار دارد و پس از آن در کیلومتر ۶۷۵۰ پل زیرگذر قهجاورستان و پل آفتاب را شاهد هستیم که سال‌های گذشته احداث و پس از بهره‌برداری در اختیار شهروندان قرار گرفت.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید می‌کند: پس از آن، پل هشتم (زیرگذر بهاران) در کیلومتر ۳۵۰۰ قرار دارد که به نام «شهدای بهاران» مزین شده است و عملیات اجرایی آن با کیفیت بسیار عالی انجام و آسفالت شد، همچنین عملیات سفت‌کاری و نازک‌کاری پل تکمیل شد و در حال حاضر به‌طور غیررسمی در حال بهره‌برداری است.

کشاورزراد می‌گوید: در این بخش عملیات احداث را از خرداد سال گذشته آغاز کردیم و دو عرصه ۱۰ متری در ضلع شمال و جنوب به این بخش از رینگ اضافه می‌شود؛ البته وقتی در حال انجام عملیات بودیم، با توجه به اینکه در گذشته این نقطه از شهر محل دفن نخاله‌های ساختمانی بود، برای حفظ کیفیت احداث مسیر که بتواند سال‌ها مورد استفاده مردم قرار گیرد و مشکلی به‌وجود نیاید، مجبور به بارگیری تمام نخاله‌ها از این مکان و انتقال آن‌ها به محل‌های دیگر شدیم و محل را با مصالح مرغوب پُرسازی کردیم.

۱۲ پروژه فعال در رینگ حفاظتی شهر داریم

وی اضافه می‌کند: در بخش دیگری از رینگ یعنی کیلومتر ۶۵.۱ تا ۶۸.۲ یک مسیر ۳۱۰۰ متری در محدوده شهرداری منطقه ۶ قرار دارد؛ از بعد از پل اشکاوند به سمت سپاهان‌شهر حدود سه کیلومتر تعریض مسیر رینگ را داریم که بخشی از رینگ چهارم محسوب می‌شود، اما با دو لاین عبوری باید مسیر رینگ را با عرض مصوب احداث کنیم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: در کیلومتر ۷۱ تا ۷۴، یک مسیر ۳ هزار متری در محدوده شهرداری منطقه ۴ قرار دارد؛ از بعد از پل روی رودخانه تا پل رضوان حدود سه کیلومتر تعریض مسیر رینگ را داریم که بخشی از رینگ چهارم محسوب می‌شود و مبلغ پیمان اولیه آن به میزان ۴۶ میلیارد تومان است.

کشاورزراد می‌گوید: در حال حاضر عملیات تعریض به پایان رسیده و با جابه‌جایی ترافیک به مسیر جدید احداث شده، ایمن‌سازی مسیر میانی از طریق احداث نیوجرسی‌های استاندارد جدید در حال اجراست که هزینه عملیات اجرایی حدود ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه می‌دهد: در بخش دیگری از رینگ یعنی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ یک مسیر ۳۰۰۰ متری در محدوده شهرداری منطقه ۴ قرار دارد که از بعد از پل رضوان تا ابتدای پل شهید سلیمانی حدود سه کیلومتر تعریض مسیر رینگ را داریم؛ بخشی از رینگ چهارم محسوب می‌شود و مبلغ پیمان اولیه آن به میزان ۷۷ میلیارد تومان است و شاهد پیشرفت ۳۰ درصدی در این قسمت از رینگ هستیم.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید می‌کند: پل قدیمی که در حال حاضر در محل تقاطع روشن‌دشت وجود دارد، به لحاظ استاندارد ظرفیت کمی دارد و بارگذاری خوبی در لوپ‌های موجود اتفاق نمی‌افتد، همچنین به لحاظ عرض کم ناایمن است، از این‌رو قرار است به تقاطع غیرهمسطح تبدیل شود که به دلیل قطع حلقه حفاظتی، تعریضی در مقطع رینگ نیز انجام می‌شود و به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح هستیم.

کشاورزراد می‌گوید: در حال حاضر ۱۲ پروژه فعال در رینگ حفاظتی شهر داریم که شامل احداث تقاطع‌ها و پل‌های تقاطع غیرهمسطح و چهار مورد جابه‌جایی تأسیسات کارخانه قند است؛ آنجا جابه‌جایی تأسیسات فوق سنگین کارخانه قند را داشتیم و مجبور بودیم به‌گونه‌ای عمل کنیم تا لحظه‌ای در فعالیت این کارخانه خللی وارد نشود، از این‌رو احداث مخازن، جابه‌جایی تأسیسات، پمپ و موتورخانه کارخانه قند با هزینه شهرداری توسط سازمان عمران انجام شد.

وی اضافه می‌کند: علاوه‌بر آن در تمام مسیرهای احداث شده رینگ چهارم، لایه دوم روکش آسفالت باید انجام شود و به موازات اجرای این عملیات، روکش آسفالت فازهای قبلی را انجام دهیم تا پس از بهره‌برداری فاز دوم، روکش آسفالت فاز اول نیز انجام شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح می‌کند: بی‌شک پس از افتتاح کیلومتر صفر تا چهار، شاهد بارگیری شدیدی خواهیم بود و تعداد زیادی از شهروندان از این مسیر استفاده خواهند کرد، زیرا در حال حاضر روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به دسترسی رینگ به مجموعه آرامستان باغ رضوان در شرق، شاهد حجم بالای تردد خودروها در این مسیر هستیم.

کشاورزراد می‌گوید: با توجه به این شرایط، تمام عملیات اجرایی را هم‌زمان با روان‌سازی ترافیک انجام می‌دهیم و عملیات اجرایی هر بخشی را بتوانیم تکمیل کنیم، منتظر تکمیل سایر بخش‌ها نمی‌مانیم و آن را در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم.

عملیات آزادسازی با رعایت تمام قوانین و جلب رضایت ساکنان و کسبه انجام می‌شود

وی ادامه می‌دهد: اطمینان دارم با اتصال شمال به جنوب شهر اصفهان در بخش شرقی رینگ، شهر نفس تازه‌ای خواهد کشید.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تاکید می‌کند: آزادسازی املاک در مسیر کیلومتر صفر تا ۴ موجب تأخیر در ادامه عملیات اجرایی شده است و پیش‌بینی می‌شود پس از انجام کامل آزادسازی‌ها در این محدوده، حداکثر یک‌سال بعد پروژه تکمیل شود.

کشاورزراد می‌گوید: این نگرانی به وجود می‌آید که با توجه به ترافیک فعلی بخشی از رینگ چهارم، این رینگ به سرنوشت رینگ سوم و ترافیک بزرگراه شهید خرازی دچار نشود.

وی اضافه می‌کند: این نگرانی بی‌مورد است، زیرا عرض رینگ حفاظتی ۷۶ متر است؛ دو عرض تندروی ۲۰ متری رینگ با کسر نیوجرسی ایمنی میانی در تمام بخش‌های احداث شده رینگ، رعایت شده است و مسیر ایمن و مطمئنی را تا سال‌ها در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان خاطرنشان می‌کند: پاسخ این سوال را به دو بخش تقسیم می‌کنم که بخش نخست در مبحث آزادسازی است؛ در این راستا قوانینی داریم که باید روند اداری کامل را برای جلب رضایت مالکان املاک واقع در مسیر رینگ انجام دهیم و پس از آن اقدام به تخریب مغازه یا منزل کنیم.

کشاورزراد می‌گوید: این پرسش مطرح می‌شود که با توجه به اینکه رینگ چهارم پروژه شاخص شهری نیست و یک ابرپروژه ملی به‌شمار می‌رود، تاکنون چه پیگیری‌هایی برای تزریق اعتبارات ملی برای اجرای پروژه انجام شده است؟

وی ادامه می‌دهد: در حال حاضر برآورد هزینه‌های اجرایی در دو بخش شامل کیلومتر صفر تا چهار و کیلومتر ۶۵.۱ تا ۶۸.۲ و ۷۱ تا ۷۷ حدود ۱,۲۴۳ میلیارد تومان است که شهرداری اصفهان به‌تنهایی این بار را به دوش خود می‌کشد، البته پیگیری‌هایی برای دریافت وام شده است تا برای دومین بار از یک بانک دولتی وام دریافت کند.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان تصریح می‌کند: عملیات آزادسازی با رعایت تمام قوانین و جلب رضایت ساکنان و کسبه انجام می‌شود که این فرایند سخت است و روند پیشرفت کار را کند می‌کند.

کشاورزراد می‌گوید: شهرداری‌های شهرهای در مسیر رینگ چهارم باید اعتبارات دولتی لازم را تأمین کنند تا این حلقه طلایی ترافیکی شهر اصفهان تکمیل شود و شهر و شهروندان اصفهان به‌معنای واقعی نفس بکشند.

وی می‌افزاید: امیدوارم در این بخش پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات دولتی به ثمر بنشیند و شهرهای اطراف که در مسیر رینگ هستند، برای ادامه مسیر عزم جدی داشته باشند.

تحولات عمرانی در حاشیه نصف‌جهان

کیلومتر صفر تا ۸ رینگ چهارم نیازمند آزادسازی ۳۰ پلاک است

مهدی فاضل، مدیر پروژه کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم ترافیکی اصفهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: این پروژه یکی از قابل‌توجه‌ترین پروژه‌های این کلان‌شهر بوده و وزن آن دو برابر رینگ سوم ترافیکی است.

وی با بیان اینکه این پروژه حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه می‌دهد: اتصالات قسمت شرق این رینگ شامل مسیرهای فرودگاه، یزد، تهران، کرمان و شیراز است و به‌زودی برقرار خواهد شد.

مدیر پروژه کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم ترافیکی اصفهان با بیان اینکه این پروژه تأثیر بسزایی در کاهش ترافیک سطح شهر دارد، تاکید می‌کند: آزادسازی‌های محله خاتون‌آباد، از مهم‌ترین دلایل به تأخیر افتادن زمان بهره‌برداری این پروژه است.

فاضل می‌گوید: از جمله مشکلات قسمت شرق این رینگ می‌توان به آزادسازی‌های محله خاتون‌آباد اشاره کرد، زیرا توافق با مالکان این املاک بسیار دشوار است.

آزادسازی‌های بسیاری در محله‌های خاتون‌آباد و دهنو صورت گرفته است

وی اضافه می‌کند: در کیلومتر صفر تا هشت این رینگ آزادسازی‌های بسیاری در محله‌های خاتون‌آباد و دهنو صورت گرفته است.

مدیر پروژه کیلومتر صفر تا هشت رینگ چهارم ترافیکی اصفهان با بیان اینکه در طول این مسیر حدود ۳۰ پلاک تجاری و مسکونی وجود دارد که نیازمند آزادسازی است، خاطرنشان می‌کند: امیدواریم این ۳۰ پلاک تا یک ماه آینده آزادسازی شود و تلاش شبانه‌روزی سازمان عمران تا پایان سال جاری به نتیجه برسد.

فاضل می‌گوید: شهرداری منطقه ۱۵ این کلان‌شهر تلاش می‌کند تا این آزادسازی‌ها به‌زودی انجام شود و برای عملیات اجرایی در اختیار معاونت عمران قرار گیرد.

وی اضافه می‌کند: در صورتی که تمام آزادسازی‌های این پروژه تا یک ماه آینده به‌طور کامل انجام شود، قسمت شرقی این رینگ به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهرداری اصفهان با عزم جدی در حال اجرای پروژه حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان یا همان رینگ چهارم به‌طول ۷۸.۲ کیلومتر است؛ پروژه‌ای که شامل ۲۹ تقاطع غیرهمسطح و هفت پل بزرگ است و ۴۸ کیلومتر آن در محدوده و حریم شهر اصفهان و حدود ۳۰ کیلومتر آن در محدوده شهرهای درچه، خمینی‌شهر، شهر ابریشم، دولت‌آباد و خورزوق قرار دارد.

شهرداری اصفهان تلاش می‌کند با پایان فرایند آزادسازی‌ها، حدفاصل کیلومتر صفر تا هشت حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان را به پایان برساند؛ چراکه بر این باور است افتتاح رینگ چهارم با توجه به اهمیت آن در کم‌شدن حجم ترافیک در مرکز شهر و کمک به رینگ سوم، موجب کاهش آلودگی هوای شهر و کاهش زمان سفر شهروندان می‌شود.

کد خبر 768087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
    0 0
    ممنون از مدیران شهری اصفهان