درآمد چشمگیر چین از جشنواره قایق اژدها

جشنواره قایق اژدهای چین که طی تعطیلاتی سه‌روزه از شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری برگزار شد، درآمدی ۵.۵۷ میلیارد دلاری در بخش گردشگری خارجی را برای این کشور به ارمغان آورد و با افزایش ۶.۳ درصدی گردشگری داخلی در چین همراه بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جشنواره قایق اژدها که در سال ۲۰۰۹ به اولین تعطیلات چینی ثبت‌شده در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو تبدیل شد، سال جاری با جشن‌های سنتی باشکوهی به پایان رسید که شور و نشاط چشمگیری را برای مقاصد گردشگری محبوب برگزارکننده آن به ارمغان آورد.

هرچند آژانس‌های مسافرتی از کاهش جزئی در کل جمعیت شرکت‌کننده این جشنواره به دلیل هم‌پوشانی با برنامه‌ریزی‌های آزمون مهم ورودی کالج چین یا گائوکائو (از جمعه تا دوشنبه) در سال جاری اشاره کردند، مقاصد شناخته‌شده برگزاری جشن‌های سنتی جشنواره به‌ویژه مسابقات قایق اژدها محبوبیت خود را حفظ کردند. طبق آمار استان گوانگدونگ که سابقه‌ای طولانی در برگزاری مسابقات قایق اژدها دارد، در طول تعطیلات شاهد دو برابر شدن میزان جست‌وجوهای آنلاین برای رزرو بسته‌های تور بود.

درآمد چشمگیر چین از جشنواره قایق اژدها

مقاصد محبوب گردشگری در طول جشنواره

آمارهای وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور حاکی از افزایش ۶.۳ درصدی گردشگری داخلی در طول تعطیلات سه‌روزه این جشنواره بود که از روز شنبه آغاز شد. بیش از ۱۱۰ میلیون بازدید توریستی نیز در این دوره ثبت شد که حدود ۵.۵۷ میلیارد دلار درآمد گردشگری را برای چین ایجاد کرد. این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایشی ۸.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

جشنواره قایق اژدها فراتر از برگزاری مسابقات هیجان‌انگیز، با آداب و رسوم و فعالیت‌های مختلف از جمله تهیه زونگزی (کوفته‌های برنجی چسبناک)، آویزان کردن ماگ برای سلامتی و مصرف نوشیدنی‌های دارویی برای برکت برگزار می‌شود و اهمیت تاریخی نیز دارد. این جشنواره همچنین تجربه‌ای از روحیه شادی و ارزشمندی انرژی تیمی را برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.

طبق پلت‌فرم‌های مسافرتی، محبوب‌ترین مقاصد داخلی در طول جشنواره در سال ۲۰۲۴، شانگهای، پکن، گوانگژو در گوانگدونگ، نانجینگ در استان جیانگ‌سو و چونگ‌کینگ بودند.

درآمد چشمگیر چین از جشنواره قایق اژدها

افزایش آمار گردشگری خارجی

از سوی دیگر این تعطیلات سه‌روزه آمار سفرهای خارجی گردشگران چینی را نیز به نقاط گردشگری نزدیک به چین افزایش داد که ژاپن، تایلند، هنگ‌کنگ، مالزی و کره‌جنوبی به دلیل زمان پرواز کوتاه‌تر در صدر مقاصد انتخاب‌شده قرار داشتند.

سفرهای دریایی برون‌مرزی نیز با افزایش ۱۴ برابری رزرو در مقایسه با سال گذشته مواجه شدند. این آمارها نشان‌دهنده مقرون‌به‌صرفه بودن سفر به خارج از کشور در طول جشنواره قایق اژدها در مقایسه با فصل تابستان گذشته است، چراکه قیمت پروازهای بین‌المللی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش و نرخ هتل‌های خارج از کشور حدود ۷۰ درصد نسبت به جولای و آگوست کاهش داشت.

کد خبر 762393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.