به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتیجه تحقیقات مختلف توسط مدیران بوستون حاکی از آن است که در بازه زمانی بین ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، نرخ مرگ و میر ناشی از سوانح خیابانی برای عابران پیاده و دوچرخهسواران شهر به ترتیب افزایش ۱۳ درصدی و ۱.۹ درصدی را تجربه کرد، ضمن اینکه دوستداران تردد سبز بیشماری نیز در چنین رویدادهایی آسیب جسمی جبرانناپذیری را متحمل شدند. البته این رویدادهای تلخ تنها به بوستون محدود نشد، بلکه بسیاری از شهرهای دیگر ایالت ماساچوست را در بر گرفت به طوری که در سالهای بین ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نرخ تصادفات خیابانی برای افراد پیاده، تا حدود ۳۵ درصد افزایش یافت. در سال گذشته، تنها ۴۵۰ سانحه خیابانی در بوستون اتفاق افتاد که به مرگ پنج عابر پیاده منجر شد و آسیبهای جسمی مخربی را برای برخی از شهروندان به دنبال داشت.
نصب سرعتگیرها، طراحی دوباره تقاطعها و ارائه دستورالعملهای جدید برای بهبود علائم ترافیکی در سراسر شهر از مهمترین اقدامات برنامهریزان بوستون برای افزایش ایمنی معابر خواهد بود که پیشبینی شده است کاهش چشمگیر سرعت و به حداقل رساندن وقوع سوانح خیابانی را به دنبال داشته باشد. علاوه بر این، مدیران بوستون امیدوار هستند که اجرای رویکردهای جدید مشاجرات میان رانندگان و سایر کاربران خیابانی را به حداقل برساند و زمینه را برای گرایش هرچه بیشتر شهروندان به تردد از طریق پیادهروی و دوچرخهسواری را افزایش دهد.
در این راستا، همه ساله ۱۰ منطقه با محدودیت سرعت حرکت وسایل نقلیه موتوری در سراسر شهر ایجاد خواهد شد، و بیش از ۴۰۰ مایل از خیابانهای شهر بهبود قابلتوجهی را تجربه خواهد کرد. اطلاعات جغرافیایی و تاریخچه وقوع سوانح خیابانی در بوستون، تعیینکننده اصلی محل نصب سرعتگیرهای شهر، دستکم در سه سال اول پیادهسازی پروژه خواهد بود، با این حال مدیران ادعا کردهاند که به تدریج خیابانهای سراسر شهر را به سرعتگیر مجهز خواهند کرد.
طراحی دوباره ۳۰ تقاطع شهری از دیگر اقدامات مدیران بوستون برای افزایش ایمنی معابر شهری خواهد بود که بهبود وضعیت خطوط عابر پیاده، ابزارهای کمک به کاهش سرعت و ایجاد فضاهایی برای عبور و مرور تمام کاربران را در بر خواهد گرفت.
نظر شما